Egy dolog, hogy mit várunk el egy autótól a szalon kirakatüvegén keresztül bámulva, és egészen más, hogy az a használatban hogyan váltja be a hozzá fűzött reményeket.
Három év alatt egy emberi kapcsolatból is eltűnik a románc, az autó iránt érzett, kezdeti lángoló szerelem pláne átadhatja a helyét a csalódottságnak, a bosszúságnak vagy egyenesen a gyűlöletnek. Persze vannak még csodák, és örök, megalapozott, megingathatatlan szerelmek, mint arról az alábbi táblázatok is tanúskodnak.
A JD Power és a What Car? 2012 decembere és 2013 januárja között kérdezte meg a 12-36 hónapos autók tulajdonosait.
Mint minden ilyen felmérésnél, egy külföldi piac eredményei nem vetíthetők át közvetlenül a hazai viszonyokra, de szamárvezetőnek alkalmasak: azt feltétlenül megmutatják, ha nagyon nagy a baj – mondjuk ha egy modell megítélése egy év alatt hetven (!) helyet zuhant, vagy ha egy márka második éve trónol a hosszú lista legalján.