Bár eredetileg csupán arra tervezték, hogy az elektromos fényszórók áramellátását biztosítsa, a generátor végül megteremtette az autók villamosításának alapjait. A fényszórókat hamarosan számos egyéb elektromos találmány követte. Ilyen volt például a Bosch 1914-ben bemutatott elektromos indítómotorja, vagy az ablaktörlő-lapátokhoz kifejlesztett első elektromos meghajtás, amelynek 1926-os kifejlesztése szintén a Bosch nevéhez fűződik.

Napjainkban a generátorok biztosítják az autók teljes energiaigényét, elektromos rendszerek sokaságát látják el árammal, amelyek használatával az autók tisztábbá, hatékonyabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé váltak. A fejlődés nem áll meg, a generátorok egyre kisebbek, sokkal erősebbek és nagyobb teljesítményre lesznek képesek: míg az első generátorok még csekély, csupán 4 amper kimeneti teljesítménnyel rendelkeztek, addig a személyautókban ma már 130 és 250 amper közötti teljesítményre képesek.

1913-ig a Bosch a gyújtásrendszereken kívül gyakorlatilag semmi egyebet nem gyártott. Az egy termékre épülő üzletstratégia nagyon kockázatos volt, miközben az autóipar hihetetlen ütemben fejlődött. Folyamatosan teret nyert a járművek mindennapi használata, ami alapszükségletté tette egy biztonságos és megbízható világítási rendszer kialakítását. Robert Bosch felismerte a fejlődésben rejlő lehetőségeket és 1913-ra elkészítette sorozatgyártásra a „Bosch autóvilágítási rendszert”.

Az utólagosan felszerelhető csomag két fényszóróból, egy generátorból, egy akkumulátorból és egy feszültségszabályozóból állt. A generátornak csupán egyetlen feladata volt: tölteni az akkumulátort, amely garantálta az első elektromos fényszórók megbízható működését. A vállalat ezzel az első rendszerrel fektette le az alapokat ahhoz, hogy az autóipar egyik vezető beszállítójává váljon.