288 millió forint – jelenlegi árfolyamon ennyit ér az az 1,3 millió dollár, amibe egyes források szerint a Honda vadonatúj, szériagyártású motorkerékpárja kerülni fog. Az összeg észveszejtő, viszont vigasztaljon a tudat, hogy ezt a vagyont nem fogja valami gazdag aranyifjú egykerekezve péppé zúzni az utcádban – mivel nem utcai, hanem versenymotorról van szó.
Az egyliteres, V4-es blokkal szerelt RC123V modell a 2014-es MotoGP-bajnokság specifikációi szerint készül, és alapvetően megegyezik a jelenleg futó, azonos nevű gyári verseny-motorkerékpárral.
Egy sor szerkezeti egyszerűsítést azért alkalmazott a Honda: a pneumatikus szelepmozgatást hagyományos himbás rugós megoldás, a quickshift váltó helyett szimpla szekvenciális egység kerül a motorra, a Brembo helyett a Nissin szállítja a fékeket, az Öhlins rugóstagokat pedig Showára cserélik.
Na de miért számít olcsónak a negyedmilliárd? Mert azok a csapatok, amelyek jelenleg függetlenként motort vesznek a Hondától, ennek közel négyszeresét, 4,5 millió dollárt (995 millió Ft) fizetnek érte – ráadásul a szezon végén vissza kell adniuk azt a gyárnak, míg a Gizmag értesülései szerint a most bevezetendő büdzsé-versenymotort megtarthatják a csapatok.
A Honda a múlt hét csütörtökön és pénteken vitte ki először a Motegi tesztpályára a motort, és bár saját bevallásuk szerint egy kicsit elmaradtak az ütemtervtől, a motor már most többet tud, mint amit elvártak tőle, így időben készen lesznek vele.
A versenygép, amelynek egyelőre sem a nevét, sem a műszaki adatait nem árulták el, az év végén kerül forgalomba. A Honda felkészült a kereslet kielégítésére, ami azért nagy szó, mert nem limitált szériás modellről van szó – bár a különleges célközönség ismeretében alighanem jól behatárolható a várható darabszám.