Az itthon ellopott gépkocsik javarészt alkatrészként végzik az esetek nagy számában illegálisan működő javítóműhelyek polcain. Erre utal, hogy gyakran nem is a fiatal, értékes kocsikat tulajdonítják el, hanem az idősebb, akár tíz évnél öregebb gépjárművek tulajdonosai válnak áldozattá. Ezt a folyamatot valahol a piac hozta létre, hiszen a nehéz gazdasági helyzetben az autótulajdonosok a javítások során a legolcsóbb megoldást keresik, nem törődve a minőséggel vagy az alkatrész eredetével.
Ezzel magyarázható, hogy egyre kevesebb autós gondolja úgy, hogy az autóját érdemes lenne valamilyen biztonságtechnikai eszközzel felszerelni. A magasabb kategóriájú autók esetében a biztosítás feltétele ezeknek az eszközöknek a használata, azonban az olcsóbb gépkocsiknál a tulajdonosra van bízva, hogy áldoz-e autójának a védelmére.
Az elkövetők általában a könnyű prédákat keresik, a könnyen mozdítható autókat viszik el. Így akár minimális védelemmel is elkerülhetjük azt, hogy a mi gépkocsinkat szemeljék ki a tolvajok. Ilyen megoldás lehet egy egyszerű riasztó, lopásgátló vagy váltózár is, amelyek beszereléssel együtt 50 ezer forintnál nem kerülnek többe. Az ennél bonyolultabb rendszerek persze költségesebbek, de biztonságosabbak is.
A mai alkalmazásoknak köszönhetően a hagyományos riasztókon túl lehetőség van az autó szinte teljes ellenőrzésére, így például kontrollálhatóak az ajtónyitások, ellenőrizhető a motorháztető vagy a tanksapka felnyitása, alkalmazható sofőrazonosítás, számkódos indításgátlás is, valamint műhold segítségével autónk mozgását is követhetjük. A Mohanet GPRS-technológián működő Navigátor készüléke például képes arra, hogy ezen eszközök jelzéseit összegyűjtse, majd egy (vagy két) GSM kártya segítségével továbbítsa a távfelügyeleti központ felé, ahol a gépjárművek követése történik.