Az Argentin-rali után majd egy hónap szusszanásnyi ideje volt a ralicsapatoknak arra, hogy visszatérjenek Európába és felkészüljenek a szezon egyik legkeményebb ralijára, a hétvégi Akropolisz-ralira. Itt kiderül ki a legény a talpán, hiszen ez a rali a nehézségével kitűnik a többi közül. Jellemző a nagy meleg, a sziklás köves utak és a por.
A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz-rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is.
A Volkswagen eddig nagyon szépen teljesített a szezonban, s idáig két versenyt kivéve, amikor is Loeb nyert (Monacóban és Argentínában), mindig a fiatal francia állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Mindenesetre a német gyártó mindent megtesz a siker érdekében, így három pilótája – Ogier, Latvala és Mikkelsen – az Argentin Ralit követően teszteléseket folytatott Görögországban a versenyre való felkészülés jegyében., ráadásul a Polo R WRC is technikai frissítéseket kapott.
A Citroën Loeb hiányzása miatt nem esélytelen a hétvégén. Bár kétségtelen, hogy Mikko Hirvonen nem Sebastien Loeb, mégis a finn az elmúlt négy Akropolisz-rali mindegyikén dobogóra tudott állni (2009-ben nyert). Hirvonen szorosan együttműködött a Citroënnel a DS3 fejlesztésében és beállításokat próbálgatott a verseny előtti teszteken.
A hétvégén még labdába rúghat Hirvonen csapattársa, Dani Sordo is, bár ő kihagyta az elmúlt két ralit. A feltörekvő tehetségekről sem szabad megfeledkezni, így a Qatar M-Sport versenyzőiről: Mads Östbergről és Jevgenyij Novikovról.
A 2013-es Akropolisz-rali három napon át tart, s a 14 gyorsasági szakasz 306,53 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1052,52 km. A rali főhadiszállását ismét Athéntól nyugatra, Loutrakiban rendezik be. A televízióban is közvetített Power Stage, idén is a vasárnapi utolsó gyorsasági szakasz, a 30,14 km hosszú Loutraki 2 lesz.
Az idei útvonalat jelentősen megváltoztatták a szervezők a tavalyi évhez képest. A gyorsasági szakaszok hosszát majd 100 km-rel megrövidítették s mivel a szokásosnál egy nappal később kezdődik a verseny, így az idei év eddigi legrövidebbje is lesz egyben.
Az európai nyárkezdetre eső Akropolisz-rali Athén környéki poros, murvás útjai hírhedten forróak embernek, gépnek egyaránt. Az úton heverő nagy kövek durván felsérthetik az. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában jellemző igen meleg éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre.
A világbajnokság állása az Argentin Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 122 pont
2. Sebastien Loeb Citroën WRT 68 pont
3. Mikko Hirvonen Citroën WRT 57 pont
4. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport 49 pont
5. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT 38 pont
6. Thierry Neuville Qatar WRT 35 pont
7. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 29 pont
8. Jevgenyij Novikov Qatar M-Sport WRT 27 pont
9. Martin Prokop Czech National Team 21 pont
10. Nasser Al Attiyah Qatar WRT 20 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 154 pont
2. Citroën WRT 140 pont
3. Qatar M-Sport WRT 73 pont
4. Qatar WRT 46 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT 29 pont
6. Jipocar Czech National Team 23 pont
7. Volkswagen Motorsport 2 14 pont
8. Lotos WRC Team 12 pont
(Forrás: Amber PR)