Az Argentin-rali után majd egy hónap szusszanásnyi ideje volt a ralicsapatoknak arra, hogy visszatérjenek Európába és felkészüljenek a szezon egyik legkeményebb ralijára, a hétvégi Akropolisz-ralira. Itt kiderül ki a legény a talpán, hiszen ez a rali a nehézségével kitűnik a többi közül. Jellemző a nagy meleg, a sziklás köves utak és a por.

A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz-rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is.

A legnehezebb verseny a rali-vb-n 1
A legnehezebb verseny a rali-vb-n 31 A tavalyi győztes Sebastien Loeb az Argentin-ralin való vendégszereplését követően ezúttal nem áll rajthoz, így ismét honfitársa, Sebastien Ogier lesz a fő favorit. Ogier nagyszerű teljesítményt nyújtott eddig Görögországban, így minden mellette szól. 2009-ben második lett és 2011-ben megnyerte a Fordok felségterületének számító ralit (2010-ben nem szerepelt az Akropolisz-rali a versenynaptárban). Tavaly a Super 2000-es kategória győzelmet bezsebelte a Fabiával és összetettben hetedik lett.


A Volkswagen eddig nagyon szépen teljesített a szezonban, s idáig két versenyt kivéve, amikor is Loeb nyert (Monacóban és Argentínában), mindig a fiatal francia állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Mindenesetre a német gyártó mindent megtesz a siker érdekében, így három pilótája – Ogier, Latvala és Mikkelsen – az Argentin Ralit követően teszteléseket folytatott Görögországban a versenyre való felkészülés jegyében., ráadásul a Polo R WRC is technikai frissítéseket kapott.
A legnehezebb verseny a rali-vb-n 32 A Citroën Loeb hiányzása miatt nem esélytelen a hétvégén. Bár kétségtelen, hogy Mikko Hirvonen nem Sebastien Loeb, mégis a finn az elmúlt négy Akropolisz-rali mindegyikén dobogóra tudott állni (2009-ben nyert). Hirvonen szorosan együttműködött a Citroënnel a DS3 fejlesztésében és beállításokat próbálgatott a verseny előtti teszteken.

A hétvégén még labdába rúghat Hirvonen csapattársa, Dani Sordo is, bár ő kihagyta az elmúlt két ralit. A feltörekvő tehetségekről sem szabad megfeledkezni, így a Qatar M-Sport versenyzőiről: Mads Östbergről és Jevgenyij Novikovról.

A legnehezebb verseny a rali-vb-n 33
A raliról

A 2013-es Akropolisz-rali három napon át tart, s a 14 gyorsasági szakasz 306,53 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1052,52 km. A rali főhadiszállását ismét Athéntól nyugatra, Loutrakiban rendezik be. A televízióban is közvetített Power Stage, idén is a vasárnapi utolsó gyorsasági szakasz, a 30,14 km hosszú Loutraki 2 lesz.

Az idei útvonalat jelentősen megváltoztatták a szervezők a tavalyi évhez képest. A gyorsasági szakaszok hosszát majd 100 km-rel megrövidítették s mivel a szokásosnál egy nappal később kezdődik a verseny, így az idei év eddigi legrövidebbje is lesz egyben.

Az európai nyárkezdetre eső Akropolisz-rali Athén környéki poros, murvás útjai hírhedten forróak embernek, gépnek egyaránt. Az úton heverő nagy kövek durván felsérthetik az. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában jellemző igen meleg éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre.

A legnehezebb verseny a rali-vb-n 34
A világbajnokság állása az Argentin Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier       Volkswagen Motorsport      122 pont
2. Sebastien Loeb        Citroën WRT                      68 pont
3. Mikko Hirvonen         Citroën WRT                      57 pont
4. Jari-Matti Latvala     Volkswagen Motorsport        49 pont
5. Mads Östberg           Qatar M-Sport WRT            38 pont
6. Thierry Neuville         Qatar WRT                        35 pont
7. Dani Sordo               Abu Dhabi Citroen WRT        29 pont
8. Jevgenyij Novikov     Qatar M-Sport WRT             27 pont
9. Martin Prokop          Czech National Team            21 pont
10. Nasser Al Attiyah    Qatar WRT                         20 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        154 pont
2. Citroën WRT                      140 pont
3. Qatar M-Sport WRT              73 pont
4. Qatar WRT                          46 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT          29 pont
6. Jipocar Czech National Team  23 pont
7. Volkswagen Motorsport 2      14 pont
8. Lotos WRC Team                 12 pont
 
(Forrás: Amber PR)