A Nissan vadonatúj modellnek nevezi, és lehet benne valami: noha műszaki alapjaiban fikarcnyit sem változott a Micra, a dizájn és a tartalom mélyreható átdolgozása, amelyre Ázsiában már néhány hónapja sort kerítettek, valóban új tulajdonosi élményt nyújthat a vásárlóknak.
Nyilvánvaló változások történtek a kültakarón. A Nissan nem csupán új lámpákat és átrajzolt hűtőmaszkot szerelt a régi autóra, de a lökhárítót, a gépháztetőt és a kerékdobokat is átszabta. A felnőttesebb hatást hangsúlyosabb márkajelzés húzza alá.
Hátul új a lökhárító, ledek világítanak a lámpákban, átdolgozták a hátsó ajtó alatti panelt. A képet új keréktárcsák és két új színárnyalat teszi teljessé.
Az utastérben új műszergrafika, vadonatúj középkonzol, átrajzolt légbeömlők teremtenek modern környezetet.
A felhasznált anyagok minőségi hatása kedvezőbb, mint eddig, zongoralakk középkonzol, ezüst váltókar, új kárpitok, valamint szebben integrált audiorendszer és USB-, AUX-, 12V- aljzatcsokor segíti a beilleszkedést.
A legfontosabb újdonság az új funkciókkal és nagyobb képernyővel felvértezett Nissan Connect multi-okos rendszer. A navigációs rendszer immár öko-útvonalat is képes számítani, sőt, pontozza is a vezető teljesítményét, a Google Térképen megtervezett útvonalak letölthetők a Micrába, és sebességtúllépésre figyelmeztető funkció is helyet kapott a rendszerben.
Az opciós listán megjelent a parkolóhely méretét felmérő, manőverezést támogató rendszer, ennél lényegesebb azonban a Micra új motorja: az 1,2 literes, háromhengeres DIG-S közvetlen befecskendezéses, kompresszoros motor, amely 98 lóereje dacára csupán 4,1 litert fogyaszt százon.