Szeptemberben, Frankfurtban mutatja be hivatalosan a korlátozott példányszámú különkiadást a Porsche: ott, ahol ötven éve megkezdődött a 911 története.
A Carrera S modellre épülő, 400 lóerős ünnepi kiadás a 911 történelméből merített elemekből építkezik. A hathengeres boxer érces hangú sportkipufogón keresztül küldi a külvilágba gázait, a 20 colos keréktárcsák a legendás ősfelnik stílusát idézik. Szintén a múlt ízléséhez térnek vissza a krómcsíkok, a motor hűtőrácsozatának peremezése vagy a hátsó lámpatestek közötti panel.
Ugyanakkor műszakilag teljesen modern modellről van szó. Alapfelszereltsége tartalmazza a megnövelt nyomtávhoz passzított hangolású PASM aktív felfüggesztést, a bi-xenon kanyarfényszórókat. A kétféle egyedi színben (sötét- és világosszürke), valamint feketében megrendelhető különkiadás farán jubileumi logó utal a különleges státuszra.
A ‘911 50’ típusjelzés a műszerparkban és a fejtámlák hímzésében, továbbá a pohártartó-panelen is visszaköszön; utóbbin helyezték el a sorszám-plakettet. A beltérben zöld feliratú, fehér mutatós műszerek, valamint a hatvanas évek pepita szövetét idéző ülésbetétek köszöntik az őst.
A fél évszázados jubiláns menetdinamikája nem változik a Carrera S-hez képest. Kézi váltóval 4,5, duplakuplungossal 4,3 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 300 km/óra.
Ötven év emlékeit persze nem adhatja olcsón a Porsche: a szeptembertől rendelhető modellért Németországban 121 119 eurót kérnek el, ami pontosan 15 százalékkal haladja meg a Carrera S alapárát.
Utóbbi Magyarországon 33,2 millió forintba kerül, tessék számolni.