Az idei, 91. Pikes Peak-i hegyi felfutót június legvégén rendezik meg, a hegyre felvezető útszakasz azonban az év többi napján egyszerű közút, azon bárki azt csinál, amit akar. 

Felment a maci a hegyre… 1
Felment a maci a hegyre… 15


Például versenyezhet is, ha a rendőrség hajlandó lezárni számára a húsz kilométeres utat. 
Így vihette fel a Land Rover a csúcsra új típusát, a Range Rover Sportot, amely tegnap 12 perc 35,61 másodperc alatt teljesítette a borzalmas szintkülönbséggel súlyosbított feladatot. 
Ez szerény eredménynek hangzik Rhys Millen 9 perc 46,164 másodperces abszolút rekordjához képest, ám eddig egyetlen szabadidőjármű sem hódította meg gyorsabban a csúcsot. Sőt, a Land Rovernek arról sincs tudomása, hogy bármilyen más szériakivitelű gépkocsi ennél gyorsabban ment volna – ami persze elgondolkoztatja az embert a statisztika szépségein.
Merthogy két évvel ezelőtt egy bizonyos Jeff Zwart 11 perc 7,869 másodperc alatt mászta meg a hegyet egy Porsche 911 GT2 RS-el. Ami ugyan legális utcai autó, de kifejezetten versenycélokra építették (konkrétan azért, hogy visszaszerezzék a nürnburgringi körrekordot a Nissan GT-R-től). A másik dolog, hogy amikor Zwart megfutotta rekordját, akkor még részlegesen murvás volt a pálya felülete: az utat csak 2011 augusztusában aszfaltozták le teljes hosszában.
Ha tehát a kákán szeretnénk csomót keresni, akkor így kell fogalmaznunk: megfizethető, közútra szánt autó ezen a leaszfaltozott pályán még nem ment gyorsabban…
De inkább ne gonoszkodjunk, mert a Range Rover Sport teljesítménye mindenképpen elismerésre méltó. A 2,3 tonnás behemót átlagsebessége 95,23 km/óra volt az átlagosan 7 százalékos emelkedésű úton. Az autó teljesen szériaállapotú volt, eltekintve a feladat komolysága miatt elkerülhetetlen bukókeret és többpontos versenyöv beépítésétől.  
Felment a maci a hegyre… 16
A nagy szabadidőjárművet, amelyet (ki gondolta volna?) nem a kicsi dízelmotor, hanem a kínálat csúcsán álló, 510 lóerős, kompresszoros 5.0 V8 monstrum hajtott, az amerikai kaszkadőr és autóversenyző Paul Dallenbach vezette, aki eddig hatszor volt géposztály-első a Pikes Peaken, és három abszolút győzelmet tudhat magáénak. 
Az alábbi, vágatlan filmet elnézve a helyi születésű pilótát valóban nem izgatja különösebben, hogy nem egy mély tömegközéppontú célgépen, hanem egy magasra nőtt, kéttonnás mackón kellett fellovagolnia a hegyre…
a videó a hirdetés után indul