|
Velvet Elite 9100 – ez a hivatalos neve annak az anyagnak, amely a legkülönfélébb színekben kapható, a pinktől a narancsig, és amely a tehetős, de rossz ízlésű luxusautó-tulajdonosok legújabb menedéke a hétköznapiság futóhomokjából.
A különösen erős, időjárásálló szövetrostokból álló anyag hátoldalán különleges ragasztó található, amely anélkül rögzíti biztonságosan a karosszériára a vékony szintetikus prémréteget, hogy kárt tenne a fényezésben – magyarul épp olyan, mint bármely átlagos autófólia, csak furcsán néz ki.
A bársonyfóliázás élettartama három év, de szakember bármikor le tudja szedni, így ha a megrendelő eladja autóját, vagy megvilágosodik és mégis inkább autóval járna plüssjáték helyett… na de félre a kritikus hangvétellel, amíg nem kötelező a bársonyosítás, addig hadd csinálja, akinek erre van gusztusa.
Gusztusa és pénze, tegyük hozzá, hiszen egy autó beborítása átlagosan 870 000 forintba kerül – pontosabban annak megfelelő 2500 fontba Angliában, ahol a képeken látható Panamera volt az első autó, amelyet a technológiát meghonosító Raccoon (azaz Mosómedve) nevű autódekor-stúdió szőrösített.
Egy bolond persze százat csinál: a pihe-puha fóliát már mások is alkalmazzák; az alábbi videón például épp egy Peugeot RCZ-re viszik fel, ami lássuk be, szána… – na jó, ne törjünk pálcát mások felett.
Főleg mert a bársonyborításnak tagadhatatlan előnyei is vannak. Végre félelem nélkül megsimogathatjuk például kedvenc autónkat, a porszemek nem fogják összekarcolni a fényezést. Mosni is lehet, kézzel vagy nagynyomású mosóban; a gépi mosást nem bírja.
Már csak egy kérdésünk maradt: vajon erre az anyagra is lehet mintákat rajzolni, ha száliránnyal szemben húzzuk rajta végig az ujjunkat?
Hogy örüljünk, már Magyarországon is van ehhez hasonló szolgáltatás, árat nagy hirtelen nem tudunk mondani, de ha érdekel, biztosan örömmel tájékoztatnak.