Cenit Verde, azaz Zöld Zenit néven fut immár negyedik éve az a spanyol ipari szereplőket mozgósító projekt, amelynek egyik eredményét most mutatta be a SEAT. 

Konnektoros hibrid a SEAT-tól 1
Konnektoros hibrid a SEAT-tól 9


A Leon Verde egy 102 lóerős villanymotorral toldotta meg a 122 lovas 1.4 TSI képességeit. A rendszerteljesítmény 170 lóerő, a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság 50 km. Ezt további bő 750-nel egészíti ki a negyvenliteres üzemanyag-tartály. Az európai szabvány szerinti átlagfogyasztás alig haladja meg a másfél litert százon, a CO2-kibocsátás 36 g/km 
A SEAT és partnerei azonban nem elégedtek meg a jó hatásfokú hajtáslánc kifejlesztésével: a Leon Verde töltőrendszere valójában izgalmasabb és előremutatóbb koncepció, mint a generikus hajtáslánc. 
A beépített rendszer ugyanis képes a hálózat általános, pillanatnyi terhelését figyelembe véve a kis forgalmú időszakokra időzíteni a töltést – a vezető türelmét pedig alacsonyabb áramdíjjal köszöni meg. Természetesen arra is mód van, hogy sakkozás helyett azonnal, gyorsan feltöltessük az akkumulátort: ilyenkor nem jár a bónusz, viszont nem is kell egész nap a töltőn hagyni az autót. 
Konnektoros hibrid a SEAT-tól 10
A Leon Verde másik érdekes és hasznos funkciója az energiaáram megfordításának lehetősége: egy 20 kilowattos fedélzeti töltő segítségével azt autó szükség esetén képes visszatáplálni az áramot a hálózatba. 
Modern villanyautó nem lehet meg vezeték nélküli távkezelő-felülettel, és ezt a Leon Verde is tudja: az energiaegyenleget mobiltelefonon kérdezheti le a vezető, és ugyanitt állíthatja be a töltési módozatot (gyors vagy optimális) is. 
A projekt másik fontos fejlesztése a korábbi utak során nyert statisztikák alapján működő vezetésiciklus-előrejelző, amely a vezetési stílus alapján optimalizálja az energiafelhasználást, a hibrid rendszer vezérlését. 
Mondanunk sem kell, hogy a SEAT nem tervezi a zöld Leon sorozatgyártását…