Félidejéhez ért a rali-világbajnokság, s már körvonalazódnak az erőviszonyok a bajnokságban. Ha futam után a Volkswagen pilótái vezetik az egyéni ponttáblát, hiszen leszámítva Sebastien Loeb két győzelmét, idén csak ők tudtak futamot nyerni.
Nehéz megjósolni, hogy ki lesz a hétvégi Szardínia-rali favoritja, hiszen eddig Sebastien Loeb volt az ász (4-szer nyert ott). Tavaly Loeb már világbajnoki címével a zsebében kiesett a versenyből, s a Citroën a csapat másodszámú pilótáját, Mikko Hirvonent segítette hozzá a győzelemhez. Hirvonen mellett két fordos pilóta, Jevgenyij Novikov és Ott Tanak állhatott fel a murvás verseny dobogójára.
Idén várhatóan a Sebastien Ogier – Jari-Matti Latvala (mindkettő VW) fog megküzdeni a Citroën és az M-Sport pilótáival az dobogós helyekért. Ogier közülük is kiemelkedik nem csak idei eredményei jogán, hanem amiatt is, hogy tavaly egy Škoda Fabia volánja mögött ő volt az első, akinek sikerült a szakaszt nyernie egy Super 2000-es autóval. A Polo WRC eddig minden talajon elképesztően gyors volt, csak kisebb gyermekbetegségek lassították. Vajon meg tudja bárki állítani a német csapat versenyzőit?
A WRC2 kategóriában ismét szurkolhatnak a Robert Kubica rajongók, hiszen a lengyel pilóta megtáltosodva az előző versenyen (Görögországban) szerzett első WRC2-es győzelmétől, hasonló eredményre törekszik második otthonában, Olaszországban is.
Érdekesség, hogy miután a veterán Nasser Al-Attiyah egyéb katari elfoglaltságai miatt nem tud rajthoz állni a hétvégi viadalon, egy ifjú walesi tehetség, Elfyn Ewans kap lehetőséget arra, hogy megmutassa, mit tud kihozni a Qatar WRT Fiestájából. Nem véletlenül esett a választás a 2012-es WRC Academy Cup győztesére, hiszen Portugáliában a Qatar színeiben állt rajthoz a WRC2 kategóriában és a tervek szerint ő mutatja be Finnországban a Ford Fiesta R5-ös raliváltozatát is.
Ez történt tavaly
A raliról
Úgy tűnik, a Nemzetközi Automobil Szövetség nem tudja eldönteni, hogy mikor jobb megrendezi ezt a versenyt, hiszen különböző időpontokban, hol őszi, hol tavaszi, ezúttal pedig nyári időpontban kerül sorra a versenynaptárban. Újdonság az előző évekhez képest, hogy idén a rendezők a kompaktabb útvonalnak köszönhetően mindössze két nap alatt rendezik meg azt a ralit, amely tavaly négy nap alatt zajlott.
2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.
A 2013-as Szardínia-rali 16 gyorsasági szakasz 304.40 km-t tesz majd ki. A szabadedzés és az időmérő edzés csütörtökön folyik a 3,86 km-es Monte Pinu szakaszon, nyugatra a rali tradicionális főhadiszállásától, Olbiától. A verseny pénteken és szombaton zajlik. A külön pontokért szervezett power stage-t pedig az utolsó előtti szakaszon, a Monti Di Ala?-n rendezik. A befutó ezúttal nem Porto Cervóban, hanem Olbiában lesz.
A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 126 pont
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport 74 pont
3. Sebastien Loeb Citroën WRT 68 pont
4. Mikko Hirvonen Citroën WRT 63 pont
5. Thierry Neuville Qatar WRT 50 pont
6. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 47 pont
7. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT 46 pont
8. Jevgenyij Novikov Qatar M-Sport WRT 31 pont
9. Nasser Al Attiyah Qatar WRT 30 pont
10. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 25 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 180 pont
2. Citroën WRT 164 pont
3. Qatar M-Sport WRT 83 pont
4. Qatar WRT 71 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT 29 pont
6. Jipocar Czech National Team 27 pont
7. Volkswagen Motorsport 2 26 pont
8. Lotos WRC Team 12 pont
(Forrás: Amber PR)