Az Audi tavaly után idén is legyőzte a fő kihívót, a Toyotát a Le Mans-i 24 órás versenyen. A márka 12. diadalát aratta, míg a győztes trióból Tom Kristensen kilencedszerre lett első a legendás futamon.
Az Audinak szinte mindegy, ki, melyik márka az ellenfél, az ezredforduló óta – a 2003-as évet kivéve – uralja a Le Mans-i 24 órás versenyt. Idén sem sikerült letaszítani a német márkát a trónról, a Tom Kristensen, Allan McNish, Loic Duval hármas megnyerte a csúcskategóriát, az LMP1-et az Audi R18 e-tron quattróval.
Ez a hibrid modell második győzelme, míg az Audi 12., Tom Kristensen pedig kilencedik sikerét érte el a La Sarthe pályán a 24 órás versenyen. Kristensen eredetileg az édesapjának kívánta ajánlani a győzelmét, de végül nem így tett:
„Majd megvárja a következőt, ezt a mostani győzelmet nagyszerű honfitársam, Allan Simonsen emlékének ajánlom” – utalt a szombaton, nem sokkal a rajt után halálos balesetet szenvedett versenyzőtársára.
Le Mans: Az Audi verhetetlen volt
1/46
Fotó megosztása:
2/46
Fotó megosztása:
3/46
Fotó megosztása:
5/46
Fotó megosztása:
6/46
Fotó megosztása:
7/46
Fotó megosztása:
9/46
Fotó megosztása:
10/46
Fotó megosztása:
11/46
Fotó megosztása:
13/46
Fotó megosztása:
14/46
Fotó megosztása:
15/46
Fotó megosztása:
17/46
Fotó megosztása:
18/46
Fotó megosztása:
19/46
Fotó megosztása:
21/46
Fotó megosztása:
22/46
Fotó megosztása:
23/46
Fotó megosztása:
25/46
Fotó megosztása:
26/46
Fotó megosztása:
27/46
Fotó megosztása:
29/46
Fotó megosztása:
30/46
Fotó megosztása:
31/46
Fotó megosztása:
33/46
Fotó megosztása:
34/46
Fotó megosztása:
35/46
Fotó megosztása:
37/46
Fotó megosztása:
38/46
Fotó megosztása:
39/46
Fotó megosztása:
41/46
Fotó megosztása:
42/46
Fotó megosztása:
43/46
Fotó megosztása:
45/46
Fotó megosztása:
46/46
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az Audi ezzel együtt nem tarolt, ugyanis a második helyen – körhátrányban – az Anthony Davidson, Sebastien Buemi és Stephane Sarrazin trió által vezetett Toyota TS030 Hybrid ért be. A Toyota elégedett volt, hogy második idényükben megtudták nehezíteni a német ellenfél dolgát.
A harmadik helyre is esélye volt a japán gyártónak, de a 7-es rajtszámú Toyotával Nicolas Lapierre kicsúszott a vizes aszfalton, és bár vissza tudott térni a pályára, Alex Wurzcal és Nakadzsima Kazukival végül csak a negyedikek lettek.
A tavalyi győztes , 1-es számú Audi (Benoit Treluyer, Andre Lotterer, Marcel Fassler) szombat este generátorhiba miatt 12 kört veszített vasárnap délután az 5. helyen intették le, míg a Marc Gene, Olivier Jarvis és Lucas di Grassi 3-as R18 e-tron quattrója defekt miatt esett vissza, de így is feljutottak a dobogóra.
Az LMP2-es kategóriát az OAK Racing színeiben Bertrand Baguette, Martin Plowman, Ricardo Gonzalez trió nyerte, bár a hajrában, a szakadó esőben Baguette megpördült a Morgan-Nissannal, folytatni tudta. A második helyen a csapat másik autója futott be, míg a harmadik G-Drive Racing Oreca-Nissanja lett.
A GTE Pro kategóriában Richard Lietz, Marc Lieb and Romain Dumas a gyári Porsche 991 RSR-rel. A második helyen csapattársaik (Jörg Bergmeister, Timo Bernhard, Patrick Pilet) futottak be. Talán ha a gyár három autót indít az idén 50 éves 911-esből, övék a teljes dobogó, de így is tökéletes felkészülés volt a csapatnak, amely jövőre már a csúcskategóriában a P1-ben indul.
Bár a versenyt beárnyékolta Simonsen tragikus balesete, az elhunyt versenyző családja a pilóta emlékére a futam folytatására kérte az Aston Martin Racinget, a Stefan Mücke, Darren Turner és Rob Bell vezette Vantage a kategória 3. helyét szerezte meg.
A GTE Am kategóriában az IMSA Performance Porsche 997 GT3-RSR-je (Raymond Narac, Christophe Bourret, Jean-Karl Vernay) győzött a az AF Corse két Ferrari Ferrari 458 Italia GT2-ese előtt.
A 24 órás futam fináléja
A 2013-as Le Mans-i 24 órás verseny végeredménye – 348 kör
1. P1 Kristensen/Duval/McNish Audi 24ó 1p 16.436 mp 2. P1 Davidson/Buemi/Sarrazin Toyota +1 kör 3. P1 Gene/di Grassi/Jarvis Audi +1 kö 4. P1 Wurz/lapierre/Nakajima Toyota +7 kör 5. P1 Lotterer/Fassler/Treluyer Audi +10 kör 6. P1 Leventis/Watts/Kane Strakka HPD +16 kör 7. P2 Baguette/Gonzalez/Plowman OAK Morgan-Nissan +19 kör 8. P2 Pla/Heinemeier Hansson/Brundle OAK Morgan-Nissan +20 kör 9. P2 Rusinov/Martin/Conway Delta-ADR ORECA-Nissan +21 kör 10. P2 Mardenborough/Ordonez/Krumm Greaves Zytek-Nissan +21 kör 11. P2 Perez Companc/Kaffer/Minassian Pecom ORECA-Nissan +23 kör 12. P2 Gachnang/Mailleux/Lombard Morand Morgan-Judd +28 kör 13. P2 Hartley/Patterson/Chandhok Murphy ORECA-Nissan +29 kör 14. P2 Dolan/Turvey/Luhr Jota Zytek-Nissan +29 kör 15. P2 Panciatici/Ragues/Gommendy Signatech Alpine-Nissan +31 kör 16. GTEP Lieb/Lietz/Dumas Manthey Porsche +33 kör 17. GTEP Bergmeister/Pilet/Bernhard Manthey Porsche +33 kör 18. GTEP Dumbreck/Mucke/Turner Aston Martin +34 kör 19. P2 Frey/Niederhauser/Bleekemolen Race Performance +34 kör 20. GTEP Magnussen/Garcia/Taylor Corvette +36 kör ….