A pénteki versenynaphoz hasonlóan a Szardínia-rali második, egyben záró napján is nyolc szakasz várt a versenyzőkre, de nem 3-3-2, hanem 4-4 megosztásban. A Volkswagen fölényesen uralta a második napot, Sebastien Ogier négy, Jari Matti Latvala három szakaszt nyert meg.
Tempójuknak meg is lett az eredménye, hiszen Ogier több mint egyperces előnnyel megnyerte a versenyt, azt követően, hogy az első szakasztól vezette a futamot. Sőt ahogy a korábbi három idei győzelme esetén, most is a maximumot hozta ki a versenyből, hiszen az első helyért járó 25 pont mellé további hármat szerzett a power stage megnyerésével.
„Remek verseny volt ez számunkra, tökéletesen irányítottuk. Nyomtuk, amikor tehettük, viszont óvatosak voltunk, amikor nehéz volt a szakasz. A végén pedig egyszerűen tökéletes volt” – mondta Ogier.
Újabb győzelmével 52-ről 64 pontra nőtt az előnye a bajnokságban a francia pilótának, megelőzve csapattársát Jari Matti Latvalát. Az Akropolisz-rali győztese ezúttal is nagyon gyors volt, de pénteki első szakaszon begyűjtött defekt miatt két perces hátrányba kerül. Pénteken a 12 helyről az ötödik helyig zárkózott fel, majd szombaton újabb két helyet előrelépve jutott a dobogóra.
Ebből csak Dani Sordo megelőzése volt az ő érdeme, de Mikko Hirvonen hibája is segítetett. A finn szombaton reggel nagyon bekezdett, az első szakaszon a leggyorsabb volt, de a másodikon elmért egy féktávot és az árokba került. Hiába maradt sértetlen a versenyautó a nézők sem tudták visszasegíteni a pályát.
Újabb nullás versenye azt eredményezi, hogy a bajnokságban csak az ötödik, a mindössze három versenyen indult Sebastien Loeb is megelőzi. Sőt, a Volkswagen már 46 pontra elhúzott a konstruktőri bajnokságban, hiszen a Citroën legjobbja a negyedik helyezett Dani Sordó volt.
Hirvonen második helyét Thiery Neuville örökölte meg, akinek ez pályafutása legjobb eredménye, korábban háromszor volt már harmadik. Teljesítménye nyomán már harmadik a bajnokságban. Nemcsak ő nyújtott kiemelkedőt, de az első WRC-s versenyét teljesítő Elfyn Evans is. A Nasszer Al-Attiyah távolmaradása nyomán beugró fiatal versenyző hatodikként zárt.
Robert Kubica is folytatta a menetelést, nemcsak nagy fölénnyel nyerte meg a WRC2 kategóriát, de megszerezte első Vb-pontjait, miután az abszolút kilencedik helyen zárt.
A Szardínia-rali végeredménye: (16/16 szakasz):
1. Sebastien Ogier Volkswagen Polo R WRC 3ó 22p 57.9mp
2. Thierry Neuville Ford Fiesta RS WRC +1p 16.8mp
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Polo R WRC +1p 48.0mp
4. Dani Sordo Citroën DS3 WRC +3p 19.2mp
5. Martin Prokop Ford Fiesta RS WRC +8p 34.1mp
6. Elfyn Evans Ford Fiesta RS WRC +11p 51.8mp
7. Michal Kosciuszko Ford Fiesta RS WRC +11p 52.7mp
8. Mads Ostberg Ford Fiesta RS WRC +13p 21.5mp
9. Robert Kubica Citroën DS3 RRC +16p 47.6mp WRC2
10. Khalid Al-Qassimi Citroën Total WRT DS3 WRC +17p 19.9mp
A power stage eredménye:
1. Sebastien Ogier 13p 3.6mp 3 pont
2. Thierry Neuville +1.0mp 2 pont
3. Jari-Matti Latvala +4.5mp 1 pont
A világbajnokság állása a Szardínia-rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 154 pont
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport 90 pont
3. Thierry Neuville Qatar WRT 70 pont
4. Sebastien Loeb Citroën WRT 68 pont
5. Mikko Hirvonen Citroën WRT 61 pont
6. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 59 pont
7. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT 50 pont
8. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 37 pont
9. Jevgenyij Novikov Qatar M-Sport WRT 31 pont
10. Nasser Al Attiyah Qatar WRT 30 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 220 pont
2. Citroën WRT 174 pont
3. Qatar WRT 89 pont
4. Qatar M-Sport WRT 89 pont
5. Jipocar Czech National Team 39 pont
6. Abu Dhabi Citroen WRT 33 pont
7. Volkswagen Motorsport 2 26 pont
8. Lotos WRC Team 20 pont
A 7-12. szakaszok összefoglalója:
A 13-16. szakaszok összefoglalója: