Le Mans-i szintű élményt ígér ügyfeleinek a Radical új modellje, az RXC, és ezt már megjelenésében is teljesíti az extrém jármű: a lézerrel méretre vágott, nagy szilárdságú acél idomokból összeállított térváz a gyártó FIA-homológ versenyvázait idézi, az egyetlen hatalmas bukókeretből álló pilótafülke előtt és mögött karbon-kompozit gyűrődőzónák találhatók. A sportautós szentélybe természetesen szárnyas ajtókon át vezet az út.
„Az RXC az az autó, amit mindig is létre szerettünk volna hozni” – mondta a márka első embere, Phil Abbott, aki azt ígérte, az utcai sportkocsi nála nagyságrendekkel drágább szerkezeteket megszégyenítő vezetési élményt nyújt majd.
Az árakról korai volna beszélni, hiszen a Radical első, teljesen burkolt modellje csak szeptemberben lép a közönség elé, azt azonban már most lehet tudni, hogy a hajtáslánc egy Ford Mustangból átemelt, kétoldali változó szelepvezérléssel ellátott, de nem közvetlen befecskendezéses 3,7 literes V6-os szívómotorból és egy hétfokozatú sebességváltóból áll.
A motor 380 lóerőre és 434 Nm-re képes, ami az autó 900 kilós tömege mellett látványos tűzijátékot ígér: az előzetes kalkuláció szerint 2,8 mp alatt gyorsul százra a versenyautó, végsebessége 281 km/óra – határozottan rövidre áttételezték tehát az erőátvitelt, aminek egy ilyen autónál egyébként is több értelme van, mint a végsebesség-rekord hajhászásának.
Azokra is gondolt persze a gyártó, akiknek mégis csak a puszta számok jelentik a legtöbbet: az utcai és versenykivitelben egyaránt megrendelhető RXC kívánságra egy 480 lóerős 3.0 V8-as erőforrással is kapható lesz