Gyakorlatilag álca nélkül körözött a Nürburgringen a Porsche soron következő újdonsága, a jövő tavasszal színre lépő 911 GT2.
A hátsókerék-hajtású, ám valószínűleg összkerék-kormányzású autó alapját az idén májusban bemutatott 911 Turbo adja.
A korábbi értesülések arról szóltak, hogy a GT2 a Turbo S 560 lóerős motorját kaphatja meg, ám most úgy tűnik, még feljebb csavarták a teljesítményt: a könnyített autóhoz akár 580 lóerősre hangolhatják a 3,8 literes, hathengeres boxermotort.
Ezzel a GT2 végsebessége meghaladhatja a 320 km/órát (911 Turbo: 317 km/óra).
Ez önmagában nézve tekintélyes érték, ám közvetlen elődje 330-cal száguldott, ahol tudott, így ha valóban visszaveszi a gázt a Porsche, szembe kell néznie néhány elvakult hívő kritikájával – másfelől viszont egy versenyautó-közeli modell esetében a végsebességnek éppúgy nincs nagy jelentősége, mint a százas gyorsulásnak, amelyet jelen esetben 3,4 mp köré saccolnak, ami rosszabb az utcai lovagokat kiszolgáló Turbo vonatkozó értékénél.
A megjelenés terén ellenben jók voltak a korai megérzések: masszív kerékív-toldatok, a turbókat tápláló, széles légbeömlő nyílások, agresszívabb első és hátsó lökhárítók, valamint (ami ebben a játékban már kötelező gyakorlat) még nagyobb hátsó légterelő alkotja majd a GT2 munkaruháját.
A kis példányszámú GT2 szériák soha nem számítottak olcsó mulatságnak, és az előzetes becslések szerint ez most is így lesz: az AutoExpress szerint akár a McLaren 12C és a Ferrari 458 magaslatait ostromolhatja a vételár – ami nem gond, ha erre maga az autó is képes.
Ha mégsem, akár már 2015-ben érkezhet a felmentő sereg: a pletykák szerint ismét lesz 911 GT2 RS, közelk 630 lóerős teljesítménnyel, 330 km/óra végsebességgel.