A Buggy formatervét Klaus Bischoff, a Volkswagen formatervezési igazgatója, illetve Peter Wouda és Thorben Kochs jegyzik, akik a berlini formatervezési stúdióban dolgoznak. Az amerikai szabadalmi oltalom 14 évig érvényes.
A buggyk a hatvanas évek elején voltak igazán népszerűek Amerika nyugati partján, a Volkswagennek is volt hasonló modellje a Bogárból. Az ötlet Bruce Meyersé volt, aki aztán továbbadta a terveket más vállalkozásoknak is. A buggyk egyedi építésben, kis helyi műhelyekben készültek, rengeteget tettek hozzá a márka népszerűségéhez.
A szabadalmi oltalom persze csak egy dolog, az új strandcirkáló piacra dobása előtt a Volkswagennek még alapos piackutatást kell végeznie, hogy érdemes-e egyáltalán sorozatban gyártani az autót. Ha mérget nem is mernénk rá venni, valószínű, hogy egy kisszériás gyártásra rábólintanak majd a fejesek.