Szinte már megszokhattuk, hogy az Európai Szabadalomvédelmi Hivataltól kikerülnek a közeljövő modelljeinek vázlatai, most a BMW i3 járt így.
A rajzok alapján egyértelmű, hogy bár vannak változások, a BMW igyekezett megőrizni a korábban bemutatott tanulmányautók világát. Az alapvető forma mellett a lámpák és az ablakok kialakítása is nagyon hasonló. A képeken az ötajtós vázlatai láthatóak, ahol a hátsó ajtók az elsőkkel szemben nyílnak, B oszlop nincs, így téve könnyebbé a beszállást.
A korábbi bejelentéseknek megfelelően tudjuk, hogy az i3 alumínium és szénszál-erősítésű műanyagból épül fel, ennek köszönhetően tömege 1,2 tonna. Az i3 3845 mm hosszúnak ígérkezik, amivel rövidebb az Audi A1-nél, tengelytávolsága 2570 mm.
Alapesetben a BMW i3 tisztán elektromos hajtású: a hátsó kerekeket egy a hátsó tengely felett beépített 170 lóerős villanymotor pörgeti. Álló helyzetből 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára és képes 150 km/órás maximális sebességre. Hétköznapi használat mellett 130-160 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Normál 230 V-os csatlakozóról 6 óra alatt töltődik fel száz százalékosan a folyadékhűtéses lítiumion akkumulátor.
Az autó elérhető lesz hatótávolság-növelő belsőégésű motorral kiegészítve is, amit jelez a vázlatokon látható üzemanyag-betöltőnyílás is. Ebben a kialakításban a kínált kéthengeres motor generátorként üzemelve további 160 kilométerre elengedő áramot képes fejleszteni.
Az új BMW i3 várhatóan ősszel, a Frankfurti Autószalonon áll a nagyközönség elé, de mint a lenti videóból is kiderül, már korábban leleplezik. A forgalmazása pedig még idén év végén elindulhat. A vevők nem csak egy autót, de egy szolgáltatáscsomagot is kapnak, a pletykák szerint ugyanis ingyenes bérautó is járhat a BMW i3 mellé a hosszabb utak esetére.