Másfélmillió forint alatt könnyen és gyorsan eladhatók itthon a józan és nem túl öreg autók. Ám pont ezekből van hiány, ami felértékelte a leadott céges autókat
Magyarországon 2013 első öt hónapjában 22 ezer személyautót értékesítettek, három százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A JATO Dynamics elemzése szerint Európában 6,8 százalékos átlagos visszaesést tapasztaltak, harminc országból hatban mértek növekedést, 22-ben pedig a magyarországinál nagyobb csökkenést észleltek.

A LeasePlan flottakezelő elemzése szerint a korábbiakhoz hasonlóan Európa tizenkét országában is bizakodók a nagy flottával rendelkező cégek. A Corporate Vehicle Observatory 3600 európai döntéshozói vélemény alapján a flották növekedését prognosztizálja az elkövetkező három évben. A száznál több főt foglalkoztató vállalatok vezetőinek 21 százaléka is ezen a véleményen volt, mindössze 11 százalékuk számít visszaesésre.

Az Európában megkérdezett flottatulajdonosok a tavalyihoz képest is nagyobb arányban (43%) emelték ki, hogy a cégautó nem csak munkaeszköz vállalatuknál, hanem szerepe van a munkaerő motiválásában és megtartásában is.

Az európai vállalatvezetők többségéhez hasonlóan Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója is optimista a flották növekedésével kapcsolatban. „Hazánkban a tavalyi évben bevezetett törvénymódosítások egyre több vállalat figyelmét irányították a gépjárműflotta-kezelés kiszervezésében rejlő adminisztrációs és költségcsökkentési előnyökre, és pozitív hatással voltak a flottaautók értékesítésére. Várakozásunk szerint a kedvező adószabályok miatt idén is többen választhatják a tartósbérlet konstrukciót a céges gépjárműflották beszerzésekor” – mondta a szakember.