A Wuppertal közelében élő Kirchoff 2000. július 3-án vette az ezüst Fabiát, amelybe a 101 lóerős, 1,9 literes dízelmotor került. Kirchoff tisztán emlékszik rá, hogy az átvételnél 11 kilométert mutatott a számláló, az egymilliomodik kilométerig 13 év kellett.
A vásárlás napjától majdnem minden egyes megtett kilométert feljegyzett Kirchoff, a kiadásokról centre pontos kimutatása van. A félmilliomodik kilométer 2007 júliusában került az autóba. A tulajdonos szerint a műszaki vizsgákon soha nem volt probléma, végig márkaszervizbe hordta az autót.
A Škoda partnerének számító Betgen & Pothoofnál szinte névről ismerik az autó összes alkatrészét, a szerviz szerint a kipufogó, a motor, a kuplung és a váltó is az eredeti gyári alkatrész az autóban, amelyek a rendszeres és gondos karbantartásnak köszönhetően működnek hiba nélkül.
Egymillió kilométer alatt mindössze egyszer robbant le a Fabia, 305 ezer kilométernél, egy egyszerű, megtörő kábel okozta rövidzárlat miatt. Kirchoff azt tervezi, hogy a harmadik generációs modell megjelenéséig megtartja a Fabiát, aztán a Mlada Boleslav-i múzeumnak adományozza. Mivel 999 999 helyett mást nem tud mutatni a kijelző, addig a napi számlálóval követi nyomon a megtett kilométereket.