Április legsikeresebb autómárkái
Fiktív új autók pörgetik a magyar piacot 9 A magyarországi személyautó-piacon az idén már kismértékű növekedés valószínű, de a válság előtti évek robbanásszerű bővülésére nem lehet számítani – elemezte Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az első féléves újautó-értékesítési adatokat. A Datahouse autópiaci adatszolgáltató szerint Magyarországon az év első hat hónapjában 27 160 új személygépkocsi került forgalomba, 2,2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.

Az Opelnél a hosszúra nyúlt tél utáni hónapokban már élénkülést tapasztalnak a magánértékesítésben és a szervizforgalomban is. Az Opel eladásaiban a piaci átlaghoz hasonlóan 70 százalék körül alakul a flottaértékesítés aránya, a többi vevő magánszemély.

Koncz Gábor szerint a magyar autópiac mínusz 2,2 százalékos féléves teljesítménye kedvezőbb, mint az Európai Unióé, amely mintegy 5 százalékkal zsugorodott, ezen belül Nyugat-Európában 6 százalékkal, Németországban 9 százalékkal esett vissza az eladás.

A magyar autópiacon ugyanakkor a regisztrációs adó múlt évi csökkentése óta egyre nagyobb szerepet kap a reexport, amely során az új autót Magyarországon forgalomba helyezik, majd rögtön ki is vonják, és egy másik országba értékesítik. Tavaly a forgalomba helyezett, majd azonnal kivont autók aránya 9 százalék körül volt, az idén az első félévben pedig már közel 14 százalékos. A reexportot az Opel nem bátorítja, eladásaiban elhanyagolható szerepet játszik.

Mivel a hazai hivatalos statisztikák a forgalomból kivont autókkal nem csökkentik a piaci számokat, a reexport torzítja a valós piaci képet. Az Opel esetében a valós hazai eladások például 1,26 százalékkal magasabb piaci részesedést jelentenének.

(Forrás: MTI)