Az Index még kedden számolt be a beszerzésről. A portál szerint a kamerák nem csupán a gyorshajtókat, hanem a záróvonalat átlépőket, a leállósávot használókat is szűrnék. Az ORFK közleményében az áll, hogy a KKEP-k tudása jóval túlmutat a sebességellenőrzésen, hiszen képesek adatokat lekérni a hatósági nyilvántartásokból az automatikus rendszámfelismeréssel, emellett alkalmasak arra, hogy videofelvétellel számos, menet közben elkövetett jogsértést rögzítsenek.
A hatósági nyilvántartásokra példaként az útdíj, útvonalengedély, behajtási engedély, bírságnyilvántartás rendszerét sorolták fel, azaz ezeket is ellenőrizhetnék a kamerákkal, a rögzíthető jogsértésekre pedig a buszsáv jogosulatlan használatát, a záróvonal átlépését, a kanyarodás, irányváltoztatás szabályainak megsértését említették példaként.
A rendőrség az ország közútjain jelenleg 154 sebességmérő készüléket üzemeltet, amelyből hét fix telepítésű. Ezek jelentős részét váltják majd fel a mobil ellenőrző pontok. Az ORFK szerint a 12,5 milliárd forintos beruházás célja, hogy Magyarország megfeleljen az Európai Unió közlekedéspolitikai célkitűzésének. Az eddigi eredmények, a 2008 óta töretlenül javuló közúti közlekedési mutatók javítása ugyanis „további erőfeszítéseket igényel.”
A 365 fix sebességmérő szerkezettel megvalósítható lenne a section control elnevelésű ellenőrzés, amely a két pont között – a rendszámot alapul véve – az út hossza és az eltelt idő alapján átlagsebességet tudna számolni. Ha csak a gyorsforgalmi úthálózatra telepítenék a kamerákat nagyjából négy kilométerenként jutna belőlük.