Elkészült az évekkel ezelőtt már beharangozott S500 Plug-In Hybrid, amely a hírek szerint V6-os benzinmotor és egy villanymotor (várhatóan 60-80 LE) erejét párosítva felveszi a versenyt a V8-as benzinessel szerelt, 455 LE-s S500-al is. A kiváló dinamika mellé viszont – a szabvány szerint – négy liternél is kisebb átlagfogyasztást nyújt majd az autó.
Fő dobása azonban nem ez, hanem az, hogy a többi hibrid S-osztállyal szemben, konnektorról is tölthető lesz, így várhatóan tisztán elektromos hajtással is képes lesz közlekedni. A hibrid rendszer lítiumion akkumulátorai a csomagtartó alatt kapnak helyet.
A Mercedes tavaly egymaga több hibridet adott el, mint az összes többi német autógyártó együtt. A Mercedes S hibridből 20 000 fogyott, hatvan százalékuk Kínában kelt el.
Úgy tűnik, a Mercedes a hibrid technológiát tartja elfogadhatónak a takarékos üzeme eléréshez az S-osztálynál, hiszen a nemrég bemutatkozott új generáció esetében a két benzinmotor mellett két hibrid választható.
Az S300 Bluetec Hybridben 2,2 literes (204 LE), négyhengeres dízelmotor és egy 20 kW-s villanymotor párosa áll, és amely 4,4 literes szabványos átlagfogyasztást mutathat fel. Az S400 HYBRID 3,5 literes, 306 lóerős hathengeres V-motorhoz társítja ugyanezt az elektromos erőforrást, az eredmény 6,3 literes norma szerint átlagfogyasztás.
Melléjük érkezik harmadikként ősszel az S500 Plug-In Hybrid, amely a Frankfurti Autószalonon tarthatja világpremierjét.
Forrás: Autocar