Amellett, hogy konnektoros hibrid hajtással is elérhető lesz hamarosan az új Mercedes-Benz S osztály, a komolyabb dinamikára vágyó ügyfelekről sem feledkeznek meg. Készülnek az AMG-változatok.
Mint a számítógéppel készült vázlatokon is látszik, az autó agresszív lökhárítókat kap, elől méretes hűtőnyílások, hátul diffúzor és öblös kipufogók jelzik a motorháztető alatti erőt. A lítiumion akkumulátor és az alumínium karosszériaelemek használatával 100 kilóval nyom majd kevesebbet az S63 AMG a normál S osztályhoz képest
A sportváltozat 5,5 literes V8-as motorja a hírek szerint 585 lóerős teljesítmény nyújt majd, ami lehetővé teszi, hogy a rajtautomatikával felszerelt gép 4,4 másodperc alatt gyorsulhasson 100 km/órára. Ha valaki még komolyabb dinamikára vágyik, az választhatja a négykerék-hajtással is az S63-ast, azzal akár 4 másodperc alatt letudható a sprint. Mindkét esetben 250 km/óra a luxus-Merci végsebessége, elektronikai korlátozással, ami némi pénzért minden bizonnyal kikerül az autókból.
Ne egy terepjárókra jellemező 50-50 százalékos elosztásra gondoljunk, az AMG sportautós hajtást kínál az S osztályhoz. A rendszer alapesetben a nyomaték 33 százalékát küldi az első tengelyre és 67 százalékot hátra, ami a jobb tapadás mellett dinamikus vezetési érzetet nyújt.
Nem aprózza el a futóművet sem az AMG, a két változat eltérő felfüggesztést kap. A S 63 AMG 4MATIC alá egy különösen dinamikusra hangolt sportfutómű kerül, amely folyamatosan változó csillapítással és merevebb stabilizátorokkal „dolgozik”. A hátsókerék-hajtású változatba viszont a Magic-Body Control szerepel, amelyben az utat, úthibákat figyelő kamera szabályozza a felfüggesztést feszességét.
Nem az S63 AMG lesz az S osztály legvadabb variánsa, hiszen a korábbiakhoz hasonlóan ismét készül majd S65 AMG. A pusztító vasban V12-es motor biztosít 635 lóerős teljesítményt, illetve 1000 Nm nyomatékot.