6650 személysérüléses közúti baleset történt 2013. január 01. és június 30. között összesen, ami 2,83%-kal kevesebb, mint 2012 azonos időszakában (akkor 6844 balesetet regisztráltak).

A halálos kimenetelű balesetek száma 12,75%-kal (251-ről 219-re), míg a könnyű kimenetelű balesetek száma 3,84%-kal (4666-ról 4487-re) csökkent. A súlyos sérüléssel járó közúti balesetek számában igen enyhe mértékű növekedés tapasztalható, mely nem éri el az 1%-ot (1927-ről 1944-re nőtt a szám).

70 napon nem halt meg közlekedő 1
70 napon nem halt meg közlekedő 13 Az első félévi adatok alapján kedvező hír, hogy a balesetben meghalt személyek száma a tavaly első félévi 284 főről idén június végéig 237 főre csökkent. A rendőrség Központi Ügyeletének adatai szerint idén az első félévben 70 olyan nap volt, amikor nem történt halálos baleset (tavaly 45 nap volt!).

Kedvezően alakult az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma, miután a tavalyi 771-el szemben idén június végéig 654 ittas baleset történt (15,18%-os csökkenés). A trendnek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya a tavalyi 11,27 %-ról a 9,83%-ra esett vissza.

Az ittasan okozott közúti balesetek aránya a fővárosban és 14 megyében csökkent, míg Tolna megyében stagnálás mutatható ki. Ugyanakkor Nógrád (100%), Szabolcs-Szatmár-Bereg (60,61%), Békés (28,57%), valamint Hajdú-Bihar (18,52%) megyében nőtt.
70 napon nem halt meg közlekedő 14 A legkevesebb ittasan okozott baleset a fővárosban (4,46%), Csongrád megyében (7,22%) és Baranya megyében (7,98%) történt.

Változatlanok a személyi sérüléssel járó közúti balesetek okai. Valamelyest nőtt a gyorshajtás (nemcsak az abszolút, a relatív gyorshajtás is számít) aránya a baleseti okokon belül (1982 eset, azaz 30%, a tavalyi 27%-kal szemben), az elsőbbségi jog megsértése miatt 1601 baleset (részaránya 24 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 1001 baleset (részaránya 15 %) történt.
70 napon nem halt meg közlekedő 15 A közúti balesetek túlnyomó részéért a legnagyobb csoport, a személygépkocsi-vezetők felelősek, miattuk történik a balesetek 59%-a. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 10 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek.

A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya továbbra is magas, az első félév végére elérte a 12 %-ot (807 balesetet okoztak kerékpárral). Megjegyzendő, hogy a személygépkocsi-vezetőkön kívül 10% feletti baleseti részesedése kizárólag a kerékpárosoknak van.

A baleseti áldozatokon belül sajnos kimagasló a gyalogosok aránya. A balesetben meghalt 237 főből 53 fő közlekedett gyalogosként a baleset bekövetkezésekor, így a gyalogosok aránya a közúti áldozatokon belül 22,36%.

Forrás: Police.hu