Ahogy az megszokott, a rendőrség ismét közölte – ezúttal júniusra vonatkozólag – a kiemelt gyorshajtások listáját. Most kilencen szerepelnek a listán, amelyet a képre kattintva a galériánkban meg is lehet nézni.

Június 15. M7-es autópálya, megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h, a jármű haladási sebessége 230 km/h, a bírság 130 000 Ft
Papíron 185 km/óra a végsebessége

Papíron 185 km/óra a végsebessége

Papíron 185 km/óra a végsebessége


Van itt minden Ford Focus RS 230-cal autópályán, vagy Audi 190-nel országúton, szokványos elemek. Csakhogy a rekorder egy Toyota, mégpedig egy RAV4, annál bővebben egy jó régi változat. Városi szabadidő-autó, amely a rendőrség közlése szerint az M70-es úton 80-as korlátozás mellett repesztett el 245-tel. Minderről pedig fényképes bizonyíték is van.

Nem állítjuk, hogy nem igaz, DE igen valószínűtlen, hogy egy tíz évvel ezelőtti Toyota RAV4 200 km/óra feletti tempóval száguldjon.

A Toyota RAV4 ezen változatát 2000 és 2005 között gyártotta a Toyota, négyféle motorral készült. A 2,0 literes dízel (116 LE) mellett három benzinmotor szerepelt a kínálatban, 1,8 (125 LE), 2,0 (150 LE) és 2,4 (163 LE) liter hengerűrtartalommal. A legvadabb változat 10,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 185 km/óra. Új korában.

Toyota Supra a Halálos iramban című filmből

Toyota Supra a Halálos iramban című filmből

Toyota Supra a Halálos iramban című filmből


Nem akármilyen tuning lapulhat a Toyota orrában, hiszen a korának megfelelő Porsche Cayenne 4,5 literes V8-as motorral szerelt (340 LE) változata is csak 242 km/órára képes. Mi úgy képzeljük, a Halálos iramban című film első részében szereplő Toyota Suprából kérhették kölcsön a motort. A nitróval 650 lóerős blokk 300-as tempót enged meg a Suprának, a rosszabb alaktényezővel rendelkező Rav4-gyel is biztos tudna 250-et.

Már jó ideje vár bevetésre ez a hírünk, mivel szerettük volna megtudni a rendőrség hivatalos véleményét az ügyről. Telefonos megkeresésünkre és e-mail-ben elküldött levelünkre sem válaszoltak eddig. Az alábbiakat szeretnénk megtudni:

1, Miként lehetséges, hogy 245 km/órás sebességet mért a műszer?

2, A rendőrség közlése szerint mivel 80-as táblánál „történt” a gyorshajtás, ezért 300 ezer forintot kell fizetnie a jármű üzembentartójának. Kipostázta a rendőrség a csekket? Értesítették a jármű üzembentartóját a gyorshajtásról, annak mértékéről és a bírság nagyságáról?

3, Mit tehet a jármű üzembentartója, ha állítja: teljes képtelenség a fotón szereplő szám?

4, Milyen gyakori, hogy hibázik a műszer?

5, Ha hibázik a műszer, általában többet, vagy kevesebbet mér a valós sebességnél?

6, Milyen gyakran fordul elő, hogy rendőrség észreveszi a hibát, és jelzi az üzembentartónak, téves számot mutat a műszer?

7, Milyen gyakori, hogy a lefotózottak – joggal, vagy sem, mindegy most – vitatják a fotón szereplő számot? Kb. mennyi ilyen ügy van egy átlagos évben?

Várjuk a rendőrség válaszát!

Olvasta már, hogy traffipax-előrejelzőt reklámoz a magyar rendőrség?