Déjá vu érzése lehet annak, aki ránéz a BMW Concept Active Tourer Outdoorra. Nem véletlen, ez a kocsi a tavaly ősszel már látott a Concept Active Tourer második kiadása. Érdekessége, hogy ez az első koncepcióautó a márka történetében, amelynek világpremierjét egy nem autóipari rendezvényen tartják.
Az autó a németországi OutDoor kiállításon mutatkozik be, hangsúlyozva, hogy aktív szabadidős tevékenységet folytató célcsoport egyedi igényeire szabva készült/módosult. A kompakt modell (4350 mm hosszú) praktikus belső teret rejt, az alakítható hátsó részt úgy tervezték, hogy elférjen benne sokfajta sport- és szabadidős felszerelés.
Fő mutatványa a két kerékpár tárolására kialakított egyedi szállítórendszer, amely a belső térben rögzíti a kerékpárokat, megóvva azokat az időjárás és az utazás viszontagságaitól, illetve a tolvajoktól. Használaton kívül ugyanakkor a rögzítőrendszer az oldalfalakba és a padlólemezbe süllyeszthető, így nem foglal feleslegesen helyet a belső térből.
Az autót hibrid hajtás mozgatja, amelyben 1,5 literes benzinmotor és villanymotor alkot egységet. Lítiumion akkumulátorai konnektorról is tölthetők. A 170 lóerős teljesítmény mellett 2,5 literes átlagfogyasztást ígér a BMW.
20-30 kilométert tisztán elektromos hajtással is megtehet a kocsi, amely hamarosan sorozatgyártásba kerül és a BMW egyik első modellje lesz elsőkerék-hajtással. Míg ugyanis az elektromos motor a hátsókat pörgeti, a benzines az elsőket hajtja. A széria modell pedig – a pletykák szerint – csak belsőégésű motorral is készül majd.
Mint az itt látható kémfotókon is látszik, nemcsak öt-, de hétszemélyes utastérrel, és nyújtott karosszériával is piacra kerül a BMW első egyterűje. A Kecskeméten is készülő Mercedes B-osztály ellenfele lehet.