A mai napon Goodwoodban, aztán szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon lép színre a Citroën legfrissebb tanulmánya, a DS3 Cabrio Racing. 

Az autót akár réginek is tekinthetjük, hiszen két sikeres modellvariánst ötvöz egyetlen, vélhetően verhetetlen ajánlattá: a fém tetőkeretet hatalmas, eltolható vászontetővel kombináló kabriót és a 207 lóerős, cefet gyors, kiválóan vezethető DS3 Racinget.
Utóbbitól motorja mellett átdolgozott futóművét, fékrendszerét és szénszálas karosszéria-elemeit is megörökölte; előbbi hagyatéka a 16 mp alatt eltüntethető tető, a kettő együtt pedig egyedi, matt szürke fényezést, 19 colos fényes fekete könnyűfém keréktárcsákat, illetve a kilincseken, a csomagtartón és a külső tükrökön elhelyezett fekete krómszín betéteket kapott. 
Versenykabrió a Citroëntől 1
Versenykabrió a Citroëntől 29
Az eredeti Racing narancsa helyett a kerékagyak, féknyergek, ajtók és márkajelzés piros színben tündököl – ilyen szempontból inkább tekinthető a Sebastien Loeb kiadás vászontetős verziójának, mint a „normál” Racing modellének. 
A teljesítmény nem változott, a felszereltség igen: különleges, óraszíj-mintázatú kárpitozás mellett bőr gyermekülést, illetve bukósisak-készletet is terveztek az autóhoz, amely mindössze 25 kilóval nehezebb az acéltetős alapverziónál. 
Utóbbi paramétereit figyelembe véve a DS3 Cabrio Racing 6,5 másodperc alatt gyorsulhatna százra, végsebessége elérhetné a 235 km/órát – ehhez persze az kellene, hogy a tanulmányt valamikor gyártásba vegye a Citroën.
Versenykabrió a Citroëntől 30