Elkészült a Škoda történetének 11 milliomodik motorja, egy EA211 típuscsaládból származó 1.4 TSI.
A cseh autógyártó 1899-ben – négy évvel a kerékpárgyár megalakulása után – kezdett motorokat gyártani. Václav Laurin és Václav Klement először segédmotort szerelt egy kerékpárra, ami a „Motocyclette” nevet kapta. Az egyhengeres motorral hajtott kétkerekű 1,25 és 1,75 lóerős változatokban készült. A jármű 50 km/óránál is nagyobb sebességet ért el. Ezzel léptek a motorgyártás útjára Mladá Boleslavban, a cég székhelyén.
1905-től már automobilok számára is készültek motorok. Ekkor fejlesztette ki Laurin és Klement a vállalat első automobilját a „Voiturette A”- t, amit kéthengeres ,vízhűtéses 1100 köbcentiméteres, hét lóerős motor hajtott. Ezt az erőt változattól függően lánc vagy kardántengely juttatta a hátsó kerekekhez. A korai évek másik mérföldköve, a világ egyik elsőként elkészített V8-as motorja 1908-ban készült. Laurin és Klement 1924-ben már repülőgép motorokat is épített.
A motorfejlesztés azután is fontos szerepet játszott, hogy a cég egyesült a Škoda vállalattal. Az 1930-as években erőteljes versenyautóival került a reflektorfénybe a márka. A második világháború után a legfontosabb fejlesztés a farmotor megjelenése volt 1964-ben. Az orrmotorhoz az 1987-es esztendőben tértek vissza. A Škoda 1991-ben csatlakozott a Volkswagen-csoporthoz, ekkor indult meg a korszerű motorok fejlesztése.
Jelenleg az EA211 és EA111 típuscsalád 1,2, illetve 1,4 literes motorjai készülnek a Škoda központi üzemének szerelősorain. 3600 alkalmazott minden nap nagyjából 4400 darab erőforrást készít.
A cseh gyárban 2012 vége óta gyártják EA211 család 1,2 és 1,4 TSI motorjait, amelyeket a Volkswagen-csoport használ. A közvetlen befecskendezéses benzinmotorokat a Škodák mellett Audi, SEAT és VW modellekbe építik.
A ŠKODA motorgyártásának mérföldkövei
1899
A Laurin & Klement bemutatja segédmotorral felszerelt kerékpárját Motocyclette néven. A motorkerékpár végsebessége több, mint 50 km/h.
1905
‘Voiturette A’ névvel mutatja be első automobilját az L&K. A motorja vízhűtéses, kéthengeres, 1100 köbcentiméter hengerűrtartalmú és hét lóerős. A motor erejét változattól függően lánc vagy kardántengely juttatja a hátsó kerekekhez. Továbbra is sikerrel építenek motorkerékpárokat.
Összesen 19 változatban készülnek az egy, illetve kéthengeres erőforrások, valamint a CCCC 5HP négyhengeres öt lóerős motor. Az L&K autóversenyzőt szerződtet, hogy kéthengeres motorkerékpárjukkal versenyezzen. Václav Vondrich megnyeri a hivatalos Motorkerékpár Világbajnokság franciaországi futamát (Coupe International) Dourdanban.
1908
Az ‘FF’ motor – két négyhengeres F típusból összeépítve – a világ egyik első nyolchengeres motorja. Hengerűrtartalma 4900 cm3.
1924
A csehszlovák kormány kérésére az L&K repülőgép motorokat is elkezd gyártani. A 12 hengeres motor licencét a francia Lorraine-Dietrich manufaktúrától kapják.
1925
A plzeni Škoda gyárral történő egyesülés után létrejön az akkori legnagyobb cseh vállalat.
1931
A Škoda elkészíti 633-as típusát, amely a korszak egyik legjobb kis hathengeres motorját kapja.
1933
Motorsport: három darab hathengeres Škoda versenyautó indul a csehszlovák „Mille Miglia” versenyen. Az autók meggyőző sebességgel és megbízhatósággal teljesítik a futamot.
1936
A Škoda a Monte Carlo Rally második helyén végez a Popular Sport ‘Monte Carlo’ típussal.
1964
Debütál a farmotor: az egyliteres erőforrás, amely kiemelkedő a kategóriájában, az 1000 MB típusba kerül. A motor szabadalmaztatott eljárással, alumínium öntvényből készül.
1987
A farmotorok korszakának vége. Az új Škoda Favorit egy modern kompaktautó, orrmotorral.
1991
Egyesülés a Volkswagen-csoporttal.
1997
A Škoda leszállítja az első motort a Volkswagen-csoportnak, egy 1.0 literes 37 kW teljesítményű benzinmotort.
2001
Az 1.2 HTP motor (EA111) gyártásának kezdete.
2009
Az 1.2 TSI motor (EA111) gyártásának kezdete.
2012
A Česanában épülő új motorteszt-központ alapkő-letétele.
Elkezdődik az új 1.2 TSI és 1.4 TSI motorok gyártása (EA211 generáció)