Dögösen néz ki, és eszméletlenül jó vezetni az új Mazda 3-at - ami ha az kell, kényelmes és takarékos autóvá változik. Ennyi elég is lenne a Golf ellen?
Dögösen néz ki, és eszméletlenül jó vezetni az új Mazda 3-at - ami ha az kell, kényelmes és takarékos autóvá változik. Ennyi elég is lenne a Golf ellen?
Fotó megosztása:
Elölről kiköpött 6-os a 3-as. A harmadik generációs 3-as ötajtós kivitele ugyanolyan hosszú, mint a második volt, viszont szélesebb (+40 mm), és alacsonyabb (-15 mm). A tengelytáv 60 mm-el nagyobb, mint volt, 2700 mm
Elölről kiköpött 6-os a 3-as. A harmadik generációs 3-as ötajtós kivitele ugyanolyan hosszú, mint a második volt, viszont szélesebb (+40 mm), és alacsonyabb (-15 mm). A tengelytáv 60 mm-el nagyobb, mint volt, 2700 mm
Fotó megosztása:
Hátulról egyedi az új 3-as. A két kipufogó tiszteletet parancsol - az új, 1,5 literes motorhoz nem ilyen jár
Hátulról egyedi az új 3-as. A két kipufogó tiszteletet parancsol - az új, 1,5 literes motorhoz nem ilyen jár
Fotó megosztása:
Nagyon fekete a műszerfal, és bár jók az anyagai és precíz az összeszerelése, a minőségérzet nem éri el azt a szintet, mint egy Astrában, vagy Golfban
Nagyon fekete a műszerfal, és bár jók az anyagai és precíz az összeszerelése, a minőségérzet nem éri el azt a szintet, mint egy Astrában, vagy Golfban
Fotó megosztása:
A jobb felszereltségekhez ilyen műszerblokk jár. Középen a fordulatszámmérő kis, digitális sebességmérővel a sarkában. De nem ez a fő sebesség-kijelző, hanem az ehhez a műszerblokkhoz alapáron járó head up display
A jobb felszereltségekhez ilyen műszerblokk jár. Középen a fordulatszámmérő kis, digitális sebességmérővel a sarkában. De nem ez a fő sebesség-kijelző, hanem az ehhez a műszerblokkhoz alapáron járó head up display
Fotó megosztása:
Ez az alap műszerblokk, nagy sebességmérővel. A fordulatszámmérő tőle balra, az oldalszárnyban látható. Széles, körbefutó ezüst sávjával a nagy kerek műszer ebben és a fordulatszámmérős változatban is elég gagyinak tűnik
Ez az alap műszerblokk, nagy sebességmérővel. A fordulatszámmérő tőle balra, az oldalszárnyban látható. Széles, körbefutó ezüst sávjával a nagy kerek műszer ebben és a fordulatszámmérős változatban is elég gagyinak tűnik
Fotó megosztása:
Rögzített, 7 col átlójú kijelző a középkonzol felett. A Mazda szakemberei szerint ez így kevésbé vonja el a figyelmet az útról, mint a közelebb elhelyezett érintőképernyő. A megjelenő betűk nagyságát és sorközt is úgy méretezték, hogy könnyű legyen leolvasni
Rögzített, 7 col átlójú kijelző a középkonzol felett. A Mazda szakemberei szerint ez így kevésbé vonja el a figyelmet az útról, mint a közelebb elhelyezett érintőképernyő. A megjelenő betűk nagyságát és sorközt is úgy méretezték, hogy könnyű legyen leolvasni
Fotó megosztása:
Ezzel a forgatógombbal és a körülötte elhelyezett gombokkal irányítható a központi nagy kijelző. A Mazdánál úgy vélik, ezzel biztosabban lehet bevinni egy címet menet közben, mint az érintőképernyővel
Ezzel a forgatógombbal és a körülötte elhelyezett gombokkal irányítható a központi nagy kijelző. A Mazdánál úgy vélik, ezzel biztosabban lehet bevinni egy címet menet közben, mint az érintőképernyővel
Fotó megosztása:
USB csatlakozó, SD kártya befogadóhely és 12 voltos aljzat a könyöklő fedele alatt. A könyöklő helyét egyébként nagyon jól eltalálták
USB csatlakozó, SD kártya befogadóhely és 12 voltos aljzat a könyöklő fedele alatt. A könyöklő helyét egyébként nagyon jól eltalálták
Fotó megosztása:
Ez a klíma vezérlőfelület már ismerős. Könnyen kezelhető, a hőmérséklet egyértelmű kattanásokban állítható. A gombok krómozása ellenben valahogy nem az igazi
Ez a klíma vezérlőfelület már ismerős. Könnyen kezelhető, a hőmérséklet egyértelmű kattanásokban állítható. A gombok krómozása ellenben valahogy nem az igazi
Fotó megosztása:
Ismerős kormánygombok. Ezen az alap tempomatot lehet kezelni, a jobban felszerelt változatokban ugyanitt az adaptív tempomat gombjai találhatók, köztük a követési távolságot állító gombbal
Ismerős kormánygombok. Ezen az alap tempomatot lehet kezelni, a jobban felszerelt változatokban ugyanitt az adaptív tempomat gombjai találhatók, köztük a követési távolságot állító gombbal
Fotó megosztása:
A felső sorban a menetstabilizáló rendszert kikapcsoló gomb mellett a guminyomás ellenőrző gombja, mellette a start-stop rendszert kiiktató gomb (minden Mazda3-asban alapfelszerelés a start-stop rendszer). Az alsó sorban a holttér-figyelő és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer gombjai
A felső sorban a menetstabilizáló rendszert kikapcsoló gomb mellett a guminyomás ellenőrző gombja, mellette a start-stop rendszert kiiktató gomb (minden Mazda3-asban alapfelszerelés a start-stop rendszer). Az alsó sorban a holttér-figyelő és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer gombjai
Fotó megosztása:
Nagyon ad a Mazda a vezethetőségre, és ez a pedálokon is meglátszik: a gázpedál természetesen a padlón billen
Nagyon ad a Mazda a vezethetőségre, és ez a pedálokon is meglátszik: a gázpedál természetesen a padlón billen
Fotó megosztása:
Ne tévesszen meg senkit a hatalmas műanyag borítás. Csak egy kis, másfél literes, 100 lóerős motor van alatta. Bizonyos feladatkörökben azonban ez is elegendő lehet, és nagyon takarékos
Ne tévesszen meg senkit a hatalmas műanyag borítás. Csak egy kis, másfél literes, 100 lóerős motor van alatta. Bizonyos feladatkörökben azonban ez is elegendő lehet, és nagyon takarékos
Fotó megosztása:
Minden autóba legalább ilyen váltó kellene. Minden fokozatba pontosan kattan be, könnyen, gyorsan és hibázás-mentesen kapcsolható. A kézi sebességváltók mindegyike hatfokozatú
Minden autóba legalább ilyen váltó kellene. Minden fokozatba pontosan kattan be, könnyen, gyorsan és hibázás-mentesen kapcsolható. A kézi sebességváltók mindegyike hatfokozatú
Fotó megosztása:
Hatfokozatú, hagyományos automatikus váltót lehet választani a kétliteres benzinmotor 120 lóerős változatához és a dízelhez. Persze nem ugyanazt, a dízelé sokkal nagyobb nyomatékot bír átvinni
Hatfokozatú, hagyományos automatikus váltót lehet választani a kétliteres benzinmotor 120 lóerős változatához és a dízelhez. Persze nem ugyanazt, a dízelé sokkal nagyobb nyomatékot bír átvinni
Fotó megosztása:
Teljesen újak az első ülések. Sokkal testhezállóbbak, mint a korábbiak voltak. Így elsőre jónak tűnnek
Teljesen újak az első ülések. Sokkal testhezállóbbak, mint a korábbiak voltak. Így elsőre jónak tűnnek
Fotó megosztása:
A tengelytáv 6 centis növeléséből 3 centi jutott a hátsó lábtér megnyújtására
A tengelytáv 6 centis növeléséből 3 centi jutott a hátsó lábtér megnyújtására
Fotó megosztása:
Nálam jóval megtermettebbek is kényelmesen ülhetnek hátul. A kényelmes elhelyezkedést megkönnyíti az első ülés hátuljának öblösített kialakítása és az, hogy a lábfej becsúsztatható az első ülés alá
Nálam jóval megtermettebbek is kényelmesen ülhetnek hátul. A kényelmes elhelyezkedést megkönnyíti az első ülés hátuljának öblösített kialakítása és az, hogy a lábfej becsúsztatható az első ülés alá
Fotó megosztása:
Gumijavító készlettel 350 literes a csomagtartó. Valódi pótkeréknek csak sekély bemélyedést alakítottak ki, ezért magasan kiállna. A körülötte keletkező hézagot hungarocell betéttel egészítenének ki, ami - a gumival együtt - sokat elvehet a csomagtartóból. Bővítéshez csak a háttámlákat lehet előrehajtani, a padló csaknem tökéletesen sík
Gumijavító készlettel 350 literes a csomagtartó. Valódi pótkeréknek csak sekély bemélyedést alakítottak ki, ezért magasan kiállna. A körülötte keletkező hézagot hungarocell betéttel egészítenének ki, ami - a gumival együtt - sokat elvehet a csomagtartóból. Bővítéshez csak a háttámlákat lehet előrehajtani, a padló csaknem tökéletesen sík
Fotó megosztása:
Együtt a két forma, az öt- és a négyajtós. Kombiról nincs szó
Együtt a két forma, az öt- és a négyajtós. Kombiról nincs szó
Fotó megosztása:
Kinek a pap, kinek a papné. Biztosan lesznek, akiknek a négyajtós jobban tetszik majd, mint az ötajtós. Elölről persze egyformák
Kinek a pap, kinek a papné. Biztosan lesznek, akiknek a négyajtós jobban tetszik majd, mint az ötajtós. Elölről persze egyformák
Fotó megosztása:
Egy centivel rövidebb a 3-as új négyajtósa, mint a jelenlegi. A tengelytáv nőtt, a magasság csökkent
Egy centivel rövidebb a 3-as új négyajtósa, mint a jelenlegi. A tengelytáv nőtt, a magasság csökkent
Fotó megosztása:
Magasan hordja a hátulját
Magasan hordja a hátulját
Fotó megosztása:
Tíz centivel szélesebb a rakodónyílás, a csomagtartó térfogata 419 liter. Támladöntéssel bővíthető
Tíz centivel szélesebb a rakodónyílás, a csomagtartó térfogata 419 liter. Támladöntéssel bővíthető
Fotó megosztása:
Nem csak az utastérből lehet előredönteni a négyajtósnál a hátsó üléstámlákat, hanem hátulról is. Azért így könnyebb... Jól látszik a zsanérozás is, ami mélyen benyúlik a csomagtérbe, sajnos ma ez a leggyakoribb megoldás
Nem csak az utastérből lehet előredönteni a négyajtósnál a hátsó üléstámlákat, hanem hátulról is. Azért így könnyebb... Jól látszik a zsanérozás is, ami mélyen benyúlik a csomagtérbe, sajnos ma ez a leggyakoribb megoldás
Fotó megosztása: