Két Bugatti Veyron, két Bentley, egy Rolls-Royce, két Ferrari (Enzo és 599 GTO), egy Porsche Carrera GT, egy Maserati MC12, egy Maybach és egy Aston Martin One-77 – ezt az illusztris ménest árverezték most el 3,1 millió euróért (917 millió Ft). 

Az ár nevetségesen kedvező, bár az autóknak van némi keserű mellékíze: azokat ugyanis lopott közpénzen vásárolta egy gátlástalan közép-afrikai diktátor fia. 
Az autókat még két évvel ezelőtt foglalták le francia fináncok az Egyenlítői Guinea államelnökének fiánál, Teodoro Nguema Obiang Manguénál (nyitóképünkön), akit papájával és családjuk többi tagjával együtt állami vagyon eltulajdonításával vádoltak meg. 
Noha a közép-afrikai Egyenlítői Guinea 1968 óta független állam (azelőtt pedig Spanyolországhoz tartozott), a francia hatóságok fellépése nem volt aggályos. Az autók, amelyek többsége nullkilométeres, az aranyifjú Champs-Élysées-n lévő, 101 szobás palotájának garázsában parkoltak, és bár az épület a nagykövetség részét képezi, a francia bíróság az eset apropóján úgy határozott, a lopott közpénzen vásárolt vagyoni javakra nem érvényes a diplomáciai mentesség. 
A vádak szerint az olajban gazdag Egyenlítői Guinea vezetője és annak családja több milliárd dollár értékben csapolta meg az államkincstárat. 
Ezen alkalommal született meg a világ legdrágább trélere. Két Bugatti Veyron, Ferrarik, Porsche Carrera GT, Aston Martin One-77 összesen öt millió dollár értékben.
Ezen alkalommal született meg a világ legdrágább trélere. Két Bugatti Veyron, Ferrarik, Porsche Carrera GT, Aston Martin One-77 összesen öt millió dollár értékben.

Ezen alkalommal született meg a világ legdrágább trélere. Két Bugatti Veyron, Ferrarik, Porsche Carrera GT, Aston Martin One-77 összesen öt millió dollár értékben.

A botrányt és az azt követő nyomozást egyébként pont ezek az autók váltották ki még 2009-ben: a 43 éves trónörökös (bár egy valamirevaló közép-afrikai köztársaságban nyilvánvalóan tisztességes, demokratikus választásokon dől el a vezető személye) összesen 26 darab luxusautót vásárolt az Egyesült Államokban, és szállíttatott Franciaországba. 
A fennmaradó 15 autóval nem tudnak mit kezdeni a nyugati hatóságok, hiszen azok már az Egyenlítői Guineában vannak – ott, ahol egyébként alighanem tíz kilométerekben mérhető az aszfaltozott utak hossza.