Középen elhelyezett motorja minden egyes lóerejére kevesebb mint 4 kiló jut: a négy méter alatti 4C-val saját jövőjét válthatja meg az Alfa Romeo

Diffúzor helyett hálós kötény zárja a hátsó lökhárítót

Diffúzor helyett hálós kötény zárja a hátsó lökhárítót

Közvetlen utód nélkül zárja le a MiTo és Giulietta modelleket az Alfa Romeo, és két év múlva már csak hátsókerék-hajtású típusokat fog fejleszteni, írja a brit Car folyóirat. 
Ezzel összefüggésben négy új modellre: egy közép- és egy felső-középkategóriás sportszedánra (BMW 3, illetve 5 vonalán), valamint két szabadidőjárműre lehet számítani. A Mazdával közösen fejlesztendő roadster, illetve a 4C kompakt szuperkupé (nyitóképünkön) már ezt a filozófiát képviselik. 
A hátsókerék-hajtású modellekkel várhatóan sikeresebben hajtható végre a márka két alapvető célkitűzése: a német prémium márkák elleni frontális támadás, valamint az észak-amerikai piac visszahódítása. 
A négy említett modell egyazon közös, moduláris padlólemezen nyugszik majd, amelyet a Maseratival közösen fejleszt majd az Alfa. Az első modell a Giulia lehet, a BMW 3-as ellenfele, ezt követné az eggyel nagyobb Alfetta, 2016-ban, várhatóan szedán és kombi kivitelben. Az egykori Alfa 166-nál valamivel kisebb Alfetta az új Maserati Ghiblihez lesz hasonítható. 
Az Alfa szabadidőjárműveire 2017-ig kell várni; először az X1/Q3 vonalán, majd az X3/Q5 kategóriájában lép színre modell. 
A új padlólemez könnyebb lesz, jelentős tengelytávval és minimális túlnyúlásokkal. 
A Maserati már meglévő technológiáiból (nyolcfokozatú sebességváltó, V6 erőforrások, stb) is csemegézhet majd az Alfa Romeo 
A fent vázolt, radikális lépésváltás révén a jelenlegi százról háromszázezerre nőhet az Alfa éves gyártási darabszáma