Kilométerenként hat grammal csökken a 350 BlueTec modell széndioxid-kibocsátása a kilencfokozatú váltó beépítése kapcsán – de ebben az újonnan beépített start-stop automata is szerepet kapott. 

A bevált 7G-Tronic helyére lépő, két előremeneti áttétellel többet kínáló automata váltóművel ugyanúgy 6,6 másodperc alatt gyorsul százra a 252 lóerős, 620 Nm nyomatékú modell. A 3.0 V6 dízelmotor átlagfogyasztása városban 6,9 helyett 6,4 liter/100km, az országúti fogyasztás nem változott. 
Kilencfokozatú váltó a Mercedesnél 1
Kilencfokozatú váltó a Mercedesnél 7
A kilencfokozatú váltómű bevezetésével párhuzamosan a Mercedes megszüntette az E220 BlueEfficiency változat kézi váltós kivitelét, a motort az említett 7G-Tronic automatával szereli fel, ami ezt a modellt is Euro6-kompatibilissá tette. 
Az E-osztály harmadik újdonsága a földgáz-üzemű E200 NGD piacra bocsátása: a négyhengeres, kétliteres turbómotor megegyezik a B-osztályban alkalmazottal; teljesítménye 156 LE, nyomatéka 269 Nm; a literre átszámított átlagfogyasztása 6,3 liter/100km