Ezúttal sem zombik, sem szuperhősök nem kaptak szerepet a Galpin legújabb alkotásában – bár a specifikációkat elnézve nem árt, ha emberfeletti képességekkel és halhatatlan pénzforrással rendelkezik az, aki kinézi magának az autót. 
A hatvanas évek ikonikus amerikai versenyautója, a négyszeres Le Mans-győztes Ford GT40 egyszer már visszatért a sírból: a Ford GT rövid életű, ám annál emlékezetesebb kísérlet volt arra, hogy a tömeggyártó szupersportkocsit állítson négy kerékre. Most újfent eljött a feltámadás ideje, ám ezúttal nem a gyár, hanem egy független stúdió vette kezelésbe az ügyet, és a hangsúly is más. 
A Galpin Ford GTR1 műszaki alapjait a GT adja, alkotói inkább annak evolúciójaként, mintsem az eredeti romantikus visszatéréseként emlegetik. 
Az augusztusban színre lépő autót egy dupla turbóval megfújt, 5,4 literes V8-as motor mozgatja. Becsült teljesítménye 1024 lóerő, a forgatónyomaték meghaladja az 1000 Nm-t; az elméleti végsebesség több mint 360 km/óra 
Az alumínium karosszéria mintegy 13 centivel szélesebb a GT-nél, a fékek szénszálas tárcsát alkalmaznak, a beltérben alumínium környezet és fényűző, kézzel kárpitozott bőrülések és műszerfal gondoskodnak az egyedi megjelenésről. Az autó szériagyártása nem kizárt, de csak nagyon csekély példányszámban. 
További részletekkel és fotókkal augusztusban találkozhatunk.