Ezúttal sem zombik, sem szuperhősök nem kaptak szerepet a Galpin legújabb alkotásában – bár a specifikációkat elnézve nem árt, ha emberfeletti képességekkel és halhatatlan pénzforrással rendelkezik az, aki kinézi magának az autót.
A hatvanas évek ikonikus amerikai versenyautója, a négyszeres Le Mans-győztes Ford GT40 egyszer már visszatért a sírból: a Ford GT rövid életű, ám annál emlékezetesebb kísérlet volt arra, hogy a tömeggyártó szupersportkocsit állítson négy kerékre. Most újfent eljött a feltámadás ideje, ám ezúttal nem a gyár, hanem egy független stúdió vette kezelésbe az ügyet, és a hangsúly is más.
A Galpin Ford GTR1 műszaki alapjait a GT adja, alkotói inkább annak evolúciójaként, mintsem az eredeti romantikus visszatéréseként emlegetik.
Az augusztusban színre lépő autót egy dupla turbóval megfújt, 5,4 literes V8-as motor mozgatja. Becsült teljesítménye 1024 lóerő, a forgatónyomaték meghaladja az 1000 Nm-t; az elméleti végsebesség több mint 360 km/óra
Az alumínium karosszéria mintegy 13 centivel szélesebb a GT-nél, a fékek szénszálas tárcsát alkalmaznak, a beltérben alumínium környezet és fényűző, kézzel kárpitozott bőrülések és műszerfal gondoskodnak az egyedi megjelenésről. Az autó szériagyártása nem kizárt, de csak nagyon csekély példányszámban.
További részletekkel és fotókkal augusztusban találkozhatunk.
Szerző: Svékus Gergő