Úgy hírlik, a Renault kijavítja a hibáit, többszörösen is. Lapértesülések szerint 2014-ben kerül piacra a Clio RS Gordini, amely egy igazán vad kisautónak ígérkezik.
Az új Clio RS remek sportmodell, de elvesztette elődje tüzességét, sokkal hétköznapibb. A Gordini nem lesz az! Másfelől az elmúlt évtized Gordini-modelljei mindössze látványban nyújtottak többet az RS modelleknél, állítólag ennek is vége. A Gordini a sportosság jelképe lesz a Renault-nál, legalábbis a pletykák szerint.
Ezúttal is a Clio RS-t gondolják tovább a tervezők, de nem elégszenek meg a szokásos kék színnel és fehér díszítésekkel, a technikához is hozzányúlnak.
Az 1,6-os turbómotor állítólag 230 LE teljesítményt és 285 Nm nyomatékot produkál majd, azaz 30 LE-vel és 51 Nm-rel többet, mint az eddigi legsportosabb Clio. Emellett néhány felesleges extra elhagyásával, könnyebb kerekek, ülések stb. használatával, 25 kilóval könnyebbé teszik a kocsit. A futómű feszesebb hangolást kap, a karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabbra kerül, a kerekei 18 colosak lehetnek.
Köszönhetően a jelzett módosításoknak, a Clio RS Gordini gyorsabb lesz a hagyományos RS modelleknél. Várhatóan 230 km/óra helyett a 240-es tempót is elérhet majd, míg az eddigi 6,7 másodperces 0-100 km/órás sprintidő 6 másodperc közelébe javulhat. Mindezért persze felárat kér majd a Renault.
Aki nem tudná: Amédée Gordini – becenevén Le Sorcier azaz a varázsló – neve a legendás verseny Renault-kkal fonódott össze. A híres versenyző és tuningmester az ötvenes években a Forma-1-ben is szerepelt, majd kifejezetten a Renault számára készített sikeres versenymodelleket. 1969-ben, Gordini nyugdíjba vonulásakor a gyár felvásárolta az egész céget.