A Ford Racing két Rangert is indít a 2014-es Dakaron. 500 literes üzemanyagtartályt kapnak az autók, mert brutálisan fogyasztanak.
Két Rangerrel vág neki a 2014-es, ismét Dél-Amerikában megrendezésre kerülő Dakarnak a Ford Racing, a szörnyetegek felkészítését a dél-afrikai Neil Woolridge Motorsport végzi. Az egyik autót ennek megfelelően a dél-afrikai Chris Visser, a másikat a többé-kevésbé hazai pályán szereplő argentin Lucio Alvarez kapja.

A versenyautó alapjait a Ranger 4×4-es, duplakabinos változata adja, de a karosszériát könnyű kompozit anyagból építik hozzá. A motor ötliteres, 350 lóerős V8-as lesz, 560 Nm-es csúcsnyomatékkal. A motorhoz hatfokozatú szekvenciális váltó kapcsolódik, mindkét tengelyre részlegesen önzáró differenciálmű kerül.

A Rangerökhöz hatalmas, 500 literes üzemanyagtartályt terveztek, de szükség is van ekkora tankra. A dűnék között csapatva a fogyasztás ugyanis 90 literre ugrik fel, de még normál országúti vezetésnél is 28 l/100 km-rel lehet számolni.

Független első és hátsó felfüggesztéseket kapnak a pickupok, a fékeket a Brembo szállítja. Az autók önsúlya 1975 kilogramm, végsebességük 170 km/óra. Az egyik Ranger már elkészült a dél-afrikai műhelyben, augusztusban kezdődik a tesztelés, a másik október végére készül el.

A 2014-es Dakar útvonala először érinti Bolíviát, összesen 8500 kilométert kell megtenniük a versenyzőknek.