A versenyautó alapjait a Ranger 4×4-es, duplakabinos változata adja, de a karosszériát könnyű kompozit anyagból építik hozzá. A motor ötliteres, 350 lóerős V8-as lesz, 560 Nm-es csúcsnyomatékkal. A motorhoz hatfokozatú szekvenciális váltó kapcsolódik, mindkét tengelyre részlegesen önzáró differenciálmű kerül.
A Rangerökhöz hatalmas, 500 literes üzemanyagtartályt terveztek, de szükség is van ekkora tankra. A dűnék között csapatva a fogyasztás ugyanis 90 literre ugrik fel, de még normál országúti vezetésnél is 28 l/100 km-rel lehet számolni.
Független első és hátsó felfüggesztéseket kapnak a pickupok, a fékeket a Brembo szállítja. Az autók önsúlya 1975 kilogramm, végsebességük 170 km/óra. Az egyik Ranger már elkészült a dél-afrikai műhelyben, augusztusban kezdődik a tesztelés, a másik október végére készül el.
A 2014-es Dakar útvonala először érinti Bolíviát, összesen 8500 kilométert kell megtenniük a versenyzőknek.