Néhány hónappal ezelőtt az átlagember még azt sem tudta, mi fán terem a Nissan sportrészlege, a Nismo, most pedig világtörténelmet készül írni a japán márka: ha hihetünk a tűzhöz közel ülő forrásoktól kapott információknak, következő és egyben leginkább várt modelljük, a GT-R Nismo minden eddig ismert közúti autónál fürgébben gyorsul majd.
Hogy a 2,0 másodperces idő mit jelent: az 1200 lóerős Veyron Super Sportnak 2,5 szekundum kell a százas tempó eléréséig, a habkönnyű Ariel Atom két Suzuki sportmotorkerékpár blokkjából összeeszkábált, V8-as motorral hajtott, teljességgel felfoghatatlan kivitele 2,3 másodperc alatt abszolválja a szabványos próbát.
A GT-R Nismo bravúrját egyfelől az ikerturbós V6 töltőnyomásának fokozásával, másfelől a menetkész tömeg csökkentésével éri el a Nissan és a fejlesztésben közreműködő brit Williams Advanced Engineering. Utóbbi műhely egyik alkalmazottja szerint „meglepő, mennyi tartalékkal rendelkezik a GT-R. Azt gondolnánk, hogy csúcsra járatták, pedig viszonylag könnyű előcsiholni belőle a pluszteljesítményt.”
Ez egyébként már csak azért is meglepő, mert a GT-R 3,8 literes motorja nem holmi tucatáru: mindössze négy ember van a világon, akit a Nissan méltónak talált arra, hogy kézzel összeszerelhesse a hathengeres blokkot:
A Nismo GT-R vélhetően ugyanazt az optikai és kiegészítő tuningot kapja meg, mint kisebb testvérei: kevésbé fojtott kipufogó, szénszálas karosszériaelemek garmadája, és bikavadító vörös betétek.
Az árakról a novemberi Tokiói Autószalon előtt aligha beszél a Nissan, ám vélhetően jó harminc százalékkal drágább lesz, mint az alapkivitelű, 550 lóerős GT-R, amely hazánkban 30 800 000 forintnál kezdődik.
A GT-R Nismo királysága egyébként pünkösdinek bizonyulhat: korábbi hírek szerint idén novemberben lép színre a Bugatti Veyron 1600 lóerős kivitele, 1,8 másodperces megcélzott gyorsulással…
(Képeinken a Nissan GT-R alapkivitele látható)
Szerző: Svékus Gergő