A német szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a flensburgi Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) adatai szerint 32 ezer 485 forgalmi engedéllyel rendelkező Trabant rója a német utakat, holott számuk 20 évvel ezelőtt, 1993-ban még 920 ezer 162 volt. Wartburgból mindössze 7195 van forgalomban a 20 évvel ezelőtti 402 ezer 590 után. Németország nyugati tartományaiban 6742 Trabant és 808 Wartburg van bejegyezve.
Arról, hogy pontosan mennyi 30 év feletti Trabant és Wartburg kapta meg az „oldtimer” besorolást, a KBA nem rendelkezik adatokkal. A 15 és 29 év közötti korú és még eredeti állapotban lévő autók az úgynevezett „youngtimer” kategóriába esnek, a Németországban forgalomban lévő autók 13,5 százaléka ilyen.
Tévhit, hogy az oldtimerek kizárólag nagyértékű régi autók lennének – mutatott rá a német autókereskedők és szervizek szakmai képviseleti szervezete, a bonni ZDK járműtörténelmi szakértője, Andrea Zeus. „Érzelmeket ébreszt és felkelti az érdeklődést bármi, ami ritkaságszámba megy” – mutatott rá.
Hosszú éveken át párszáz euróért cseréltek gazdát a Trabantok, de ma már 10 ezer eurót is elkérhetnek egy-egy példányért. Főleg a Trabant nyitott, vászontetős változatért, amely a legritkább a piacon. Nem kell aggódni az alkatrészek miatt sem: sokan halmoztak fel eredeti alkatrészeket és van utángyártás is.
(Forrás: MTI)