Megirigyelte a Ford, a VW, a Fiat és a Renault sikereit a General Motors, és maga is piacra dobja extrém kis lökettérfogatú, turbófeltöltővel és modern megoldásokkal felvértezett ökomotorját. 

Finom járású, tiszta üzemű, nyomatékos és csendes: az Opel állítása szerint mindezt tudja új fejlesztésű motorjuk, a 115 lóerős 1.0 SIDI Turbo. A közvetlen befecskendezéses benzinmotor méreteit meghazudtolóan nyomatékos, 1800 és 4700/perc fordulatszám-tartományban 166 Nm-t ad le, felülmúlva a nála mintegy 25 százalékkal torkosabb 1.6-os belépő benzinmotort, aminél nem mellékesen halkabban is üzemel. 
Az Opel Adam fedélzetén, 2014-ben debütáló, hengerenként négyszelepes motor egy három- és négyhengeresekből álló, 1,0 – 1,4 literes motorcsalád első tagja. 
Mindössze 37 kiló a 220 Nm-ig alkalmazható sebességváltó
Mindössze 37 kiló a 220 Nm-ig alkalmazható sebességváltó

Mindössze 37 kiló a 220 Nm-ig alkalmazható sebességváltó

Az új fejlesztésű, könnyű, finoman működtethető, hatfokozatú sebességváltóra kapcsolt motorocska alumínium szerkezetű, a befecskendező és üzemanyag-ellátó rendszereket szeparálták a blokktól, a leömlőt azonban a hengerfejbe integrálták, így kisebb tömeget, merevebb szerkezetet kaptak, és a turbót is rövidebb úton hajtják meg a gázok. 
A finom járásról az olajteknőben futó kiegyensúlyozó tengely gondoskodik, a kedvező fogyasztáshoz a változó szállítású olajszivattyú és a kikapcsolható vízpumpa is hozzájárul. 
Az új 1.0 SIDI Turbo és a hozzá tartozó sebességváltó piaci bevezetésével folytatódik az Opel hajtáslánc-portfóliójának őrségváltása. Az átállás a középméretű benzinesekkel és dízelekkel kezdődött, amelyek az új motorral közös futószalagon készülnek a GM szentgotthárdi üzemében.