Tetszik a Prius, csak a technikáját egy jobb autóba kellene beletenni - hallottam többször. A Toyota lépett, az Aurisból egyszerre lett kombi és hibrid is
A válság még tart, de néhány autógyártó így is csökkenteni tudta az egy autóra jutó veszteségét. Vannak nyereséges márkák is. A Porsche például különösen jól prosperál.

A Porsche kaszál a legtöbbet autóin 87

Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen egyetem autóipari szakértőjének felmérése kizárólag magának az autógyártásnak az üzemi eredménye (EBIT) és az eladott gépkocsik számának összevetése alapján hasonlítja össze az egyes gyárak teljesítményét, és nem veszi figyelembe a cégek pénzügyi vagy más profilú leányvállalatainak az eredményét.

Ezek szerint különösen nagy mértékben javult a Fiat helyzete, amelynek a 2012. évi darabonként 384 euróról (115 ezer forint) az idei első félévben sikerült 130 euróra (39 000 forint) lenyomni a veszteséget. A SEAT-nál egy gépkocsi előállítása 364 euró (110e Ft) helyett már csak 164 euró (49e Ft) , az Opelnél 834 euró (250e Ft) helyett 414 euró (124e Ft), a Fordnál pedig a tavalyi 967 euró után 843 euró veszteséggel jár. Javult a PSA Peugeot Citroen helyzete is, Európa második legnagyobb gyára egy új autón 510 euró helyett már csupán 349 eurót bukott. A Renault tovább csúszott lefelé, 241 euróról 457 euróra nőtt a veszteség.

A tömegmárkák gyártói között a nyertesek térfelén magasan a Toyota vezet, egy gépkocsin 1801 euró (540 000 forint) üzemi eredményt könyvel el, messze megelőzve a második helyezett Hyundai-Kia konszernt (1027, illetve 911 euró). A további sorrend: Nissan (861 euró), Honda (785 euró), Chrysler (768 euró). Egy Škodán 671 euró az üzemi eredmény, a Volkswagen darabja pedig 629 eurót hoz.

A prémiummárkák közül gépkocsinként 16 591 euróval (4,9 millió) a Porsche áll az élen, majd a Ferrari-Maserati következik (15 ezer euró, 4,5 millió Ft). Egy Audira 3821 euró (1,1m Ft) üzemi eredmény jut, egy BMW-re 3495 euró (1m Ft) , egy Mercedes/Smartra pedig 2012 euró (600e Ft).

(Forrás: MTI)