A motorzaj csupán kis sebességnél jelentős egy autóban, autópályán már a szél és az abroncsok zaja dominál. Egy csendesen gördülő gumi tehát érezhetően halkabbá, ezáltal kényelmesebbé, pihentetőbbé teheti az utazást.
A Continental most egy olyan abroncsot hozott létre, amelynek futófelületi területét belülről különleges habréteggel vonják be. Ez fizikailag csillapítja az abroncsban ébredő rezgéseket, azaz az azok által keltett hanghullámokat is. mégpedig útfelülettől függetlenül.
A hírek szerint a ContiSilent univerzális technológia, azaz sem speciális mintázatot, sem egyedi gumikeveréket nem igényel; a jelenleg kínált típusokat egytől egyig létező abroncsokból fejlesztették ki, azok hagyományos keréktárcsára, hagyományos eszközökkel szerelhetők
A ContiSilent abroncscsalád első gyári megrendelője az Audi, amely kezdetként szélsőségesen sportos személyautóit: az RS6 Avant sportkombit és az RS 7 Sportback kupé-limuzint szereli fel az akár 9 dB beltéri zajszint-csökkentést eredményező abroncsokkal.
Az Audi A8 ugyancsak megkapja a ContiSilent technológiát
Szerző: Svékus Gergő