Elindult az első Granta-szállítmány Németországba és a Cseh Köztársaságba. 

Nem kell valami nagy kontingensre gondolni: egy-egy kamionnyi autót küldtek csupán az oroszok, összesen húsz autót a két országba, hogy felmérjék, milyenek az esélyeik a nehezen mozgó, egyre inkább árérzékeny piacokon 
Ráférne a siker a Ladára: az idei év első hét hónapjában több mint 8 százalékkal csökkentek a márka eladásai a hazai piacon. 
Európában is kapható a Lada Granta 1
Európában is kapható a Lada Granta 7
Amennyiben a két tesztországban jónak bizonyul a Granta fogadtatása, további piacokon – Franciaországban, Szerbiában, Bulgáriában és a Baltikumban – is megkezdődhet a modell értékesítése.
Éves szinten pár ezer autó eladásával számol csupán a Lada. A cél ugyanis nem mennyiségi: a nyugati sikerre azért van szüksége a gyártó AvtoVAZ-nak, hogy azzal otthon erősítse image-ét, és ezzel helyre állítsa a belföldi forgalmat.

A Lada Granta valójában nem új autó, a korábbi 100-as (Kalina szedán) sorozat továbbfejlesztett változata, felújított külsővel. A padlólemez amellett számos más alkatrészt is átvesznek, az autó 70 százaléka a Kalinából származik. 4,26 méter hosszú, tengelytávolsága 2,47 m, a csomagtartója pedig 480 literes. A kocsi csak 1,6-os benzinmotorral készül, az egyszerűbb változatok 80 és 90 lóerő teljesítménnyel, míg a 16 szelepes kivitelű 98 lóerőt nyújt.  A biztonságról blokkolásgátló, első- és oldallégzsákok gondoskodnak.