Nem kapkodták el a fejlesztést a Clemson egyetem nemzetközi autóipari formatervező tanszékének és a pasadenai Formatervezői Központnak a hallgatói: újszerű autójuk alapját, a kétszer három üléssoros vázat már tavaly ősszel bemutatták, a borítólemezekkel azonban mostanáig vártak. 

Megérte várakozni: a Deep Orange névre keresztelt tanulmány a Mazda jellegzetes stíluselemeit, mindenekelőtt az ötszögletű hűtőmaszkot társítja egy nem különösebben jellegzetes, ám áramvonalas és jó helykihasználást ígérő, merész karaktervonalakkal bolondított karosszériával. 
Az autó üléselrendezése az egykori Fiat Multiplát idézi: a soronként három különálló ülés közül a középsőt némileg hátrébb tolták, így az utasok válla nem akad össze menet közben 
Hatszemélyes Mazda sporthibrid 1
Hatszemélyes Mazda sporthibrid 27
További hasonlóság az olaszok zseniális járművével a térváz: az alumíniumból formált karosszéria egy „ipari origami” névre keresztelt, újszerű lemez-hajtogatós módszerrel hozták létre, amelynek a Mazda szerint nagy jövője lehet a kisszériás autók fejlesztése és gyártása terén. 
A Deep Orange hibrid hajtásláncot kapott, amely az első kerekeket a benzinmotorral, a hátsókat elektromossal hajtja, így mindig a menetkörülményeknek megfelelő hajtásképlet valósítható meg. 
„Számomra ez az autó úgy tökéletes, ahogy van. Mintha mi magunk terveztük volna.” – mondta Robert Davis, a Mazda észak-amerikai tevékenységeinek elnöke. 
Hatszemélyes Mazda sporthibrid 28
Hogy a továbbiakban hogyan alakul a tanulmányautó sorsa, még nem tudni.