A Focus orrában a többszörösen díjnyertes, két alkalommal is az Év Motorjának megválasztott 1.0 EcoBoost továbbfejlesztett változata dolgozik. A 100 lóerős, különleges hangolású motorhoz egyedi váltóáttételezést terveztek. A futómű különösen csekély gördülési ellenállású abroncsokat kapott, ezen kívül a fenéklemez légellenállását is csökkentették. Így a modell szabványos átlagfogyasztása 4,3 l/100km, az ennek megfelelő széndioxid-kibocsátás 99 g/km.
Összehasonlításként az első generációs Focus azonos teljesítményű, 1,6 literes motorja 188 g/km CO2-emissziót produkált, azaz csaknem kétszer ilyen környezetszennyező volt.
Az új verzió révén, amely jövő év elején kerül a szalonokba, háromra duzzad az egyliteres Focusok száma: a szintén 100 lóerős, de 10 százalékkal pazarlóbb (109 g/km) alapverzió mellett egy sportosabb, 125 lóerős kivitel is elérhető, 114 g/km széndioxid-kibocsátással
A kis tehetetlenségű feltöltővel és közvetlen befecskendezővel szerelt háromhengeres lassan a Ford teljes modellpalettáját meghódítja: a Fiesta, a B-MAX, a C-MAX és a hétüléses Grand C-MAX után hamarosan befogadja az EcoSport városi szabadidőjármű, a Transit Connect és Transit Courier haszonjárművek; a Tourneo Connect és Tourneo Courier kisbuszok, valamint a későbbiekben az új generációs Mondeo is
Szerző: Svékus Gergő