Európában most először került lencsevégre a Civic Type R következő generációjának prototípusa, és bár alaposan elmaszkolták, néhány lényeges jellemzőjét műszakilag nem lehetett elrejteni
Ilyen a széles első hűtőmaszk mögött felsejlő, nagyméretű intercooler: a köztes töltőlevegőhűtő jelenléte pedig azokat a sejtelmeket igazolja, amelyek szerint az eddig használt szívómotort feltöltöttre cserélik. Az Auto Express nyomozása ráadásul azt engedi sejtetni, hogy a korábban valószínűsített 1,6-2,0 literes erőforrás helyett egy új konstrukciójú, 2,2 literes blokkról lehet szó. A gyár azonban sem cáfolni, sem megerősíteni nem hajlandó semmilyen értesülést.
Akárhogy is, az ellenfelek magasra helyezték a lécet: a képeken a hatalmas hátsó szárnyáról és kétszer kettes kipufogóvégződéséről könnyen felismerhető Type R a Ford Focus RS500 (350 LE) és a Vauxhall Astra VXR (nálunk Opel Astra GTC OPC, 280 LE) társaságában mutatkozott a brit utakon, a korábbi 201 lóerőnél tehát sokkal erősebb modellre számítunk. A Honda deklarált célja, hogy a Nürburgringen minden elsőkerék-hajtású ellenfelét lepipálja
A Type R-t Japánban fejleszti a Honda, a kombi változat lehetőségét eleve kizárták. A modell végleges változata legkorábban jövő márciusban léphet színre
Szerző: Svékus Gergő