Az index.hu pénteken arról tudósított, hogy teljesen levonultak a Főtaxi autói a Liszt Ferenc repülőtérről, de a taxisok már csütörtök este elkezdték a forgalomlassítást. Mint írták, a Főtaxi szeptembertől meg akarja emelni a fuvarszervezési díjat, az úgynevezett leadót. A franchise-ban működő, saját autóikkal fuvarozó taxisoknak ezt az összeget kell leadni a társaságnak minden fuvar után.

Nem a Főtaxi döntése a díjemelés, ami ellen a reptéri taxisok tiltakoznak – közölte Vízy András, a Főtaxi Zrt. szóvivője. A fővárosi taxirendelet végrehajtásából automatikusan következik a Budapest Airport (BA) Zrt. és a Főtaxi érvényben lévő szerződésének módosítása, miután a rendelet tarifaemelést ír elő. A két cég közötti szerződésből következően a taxisok utasoktól elkérhető fuvardíja, és a repülőtérnek fizetendő szolgáltatási díj között egyenes összefüggés van. A szolgáltatási díj emeléséről a BA Zrt. és a Főtaxi vezetése már megállapodott, jelenleg a szerződés véglegesítése van folyamatban, amely szeptember elsejével lép hatályba – közölte a szóvivő, aki szerint a fővárosi rendelet következtében a taxisok bevétele is jelentősen nő.

A BA vezetése megütközéssel észlelte, hogy péntek reggeltől fennakadásokat lehet tapasztalni a taxis szolgáltatásban a 2-es terminálon – közölte a repülőtér üzemeltetője, hozzátéve, hogy a cég nem kíván beavatkozni sem szerződött szolgáltató partnere, sem más taxis társaságok belső ügyeibe, ugyanakkor elvárja, hogy szerződött partnerei a megállapodásnak megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtsák az utasoknak.
   
A Budapesti Közlekedési Központ szükség esetén sűríti a 200E autóbuszok járatait, és a repülőtéri taxik közlekedésében tapasztalható zavarok miatt folyamatosan figyelemmel kíséri a reptér tömegközlekedési kapcsolatát biztosító autóbusz utasforgalmát.