Közvetlen elődjénél sokkal takarékosabb, jóval erősebb és érezhetően fürgébb a Volkswagen alsó-középkategóriás sportmodellje, a Golf R 

A modell új fejlesztésű, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotorjának legnagyobb teljesítménye 300 lóerő, harminccal több, mint amit a legutóbbi Golf R tudott. Az év negyedik negyedévétől, három- és ötajtós kivitelben egyaránt elérhető modell ennek ellenére 18 százalékkal takarékosabb elődjénél: szabványos átlagfogyasztása csupán 7,1 liter/100km (korábban 8,5 l/100km), miközben az autó az eddig 5,7 helyett szélsebes 5,1 másodperc alatt éri el a százas tempót 
300 lóerővel jön a Golf R 1
300 lóerővel jön a Golf R 7
Ráadásul ezek csak a kézi váltóval szerelt modell adatai: a hatfokozatú, duplakuplungos automata váltóval 4,9 másodpercre csökken a százas gyorsulás időszükséglete, ha pedig a DSG váltóhoz a start-stop rendszer és a regeneratív fékek jótékony hatását is hozzávesszük, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 6,9 literre szorítható le – szigorúan elméletben 
Ez különösen kiváló érték, ha figyelembe vesszük, hogy a két centiméterrel leültetett futóművű Golf R állandó összkerékhajtáson keresztül viszi az aszfaltra tekintélyes motorteljesítményét. 
A végsebességet 250 km/órában maximálták a tervezők 
A szériagyártású Golfhoz képest progresszív kormánygépet és teljesen kikapcsolható menetstabilizáló rendszert kap a Golf R, az opcióként rendelhető DCC adaptív futómű új versenyüzemmóddal gazdagodott Optikailag egyedi lökhárítók és küszöbök, 18 colos keréktárcsák különböztetik meg mezei társaitól a csúcs-Golfot. Külön rendelhető az új rajzolatú LED-es nappali világítás, a sötétített LED-es hátsó lámpatest, a kétszer kettes kipufogórendszer. Az utastérben elmaradhatatlan a szövet-Alcantara vegyes kárpitozású sportülés és a háromküllős sportkormány.
Szerző: