Aránylag takarékos, de nem túl dinamikus darab a 156 lóerős benzinmotor
Aránylag takarékos, de nem túl dinamikus darab a 156 lóerős benzinmotor
Fotó megosztása:
Rafinált ívek, finom formák. A CLA-ra jó ránézni.
Rafinált ívek, finom formák. A CLA-ra jó ránézni.
Fotó megosztása:
Négyajtó Mercedes, elsőkerék-hajtással
Négyajtó Mercedes, elsőkerék-hajtással
Fotó megosztása:
470 literes a csomagtartó, ami nem is rossz érték
470 literes a csomagtartó, ami nem is rossz érték
Fotó megosztása:
Rafinált ívek, finom formák. A CLA-ra jó ránézni.
Rafinált ívek, finom formák. A CLA-ra jó ránézni.
Fotó megosztása:
Az ablakkeret nélküli ajtók így mutatnak a legjobban
Az ablakkeret nélküli ajtók így mutatnak a legjobban
Fotó megosztása:
A kategóriájában talán a legöregebb vásárló átlagéletkort jegyző márka megcélozta a fiatalabb generációt is. Nemrég az A-osztály vált igazán veszélyessé a konkurensekre, most pedig itt a következő ígéretes modell is befutott, a CLA.
A kategóriájában talán a legöregebb vásárló átlagéletkort jegyző márka megcélozta a fiatalabb generációt is. Nemrég az A-osztály vált igazán veszélyessé a konkurensekre, most pedig itt a következő ígéretes modell is befutott, a CLA.
Fotó megosztása:
Jó úton nincs vele baj, de hitányabb úton már kényelmetlen a 18 colos kerék
Jó úton nincs vele baj, de hitányabb úton már kényelmetlen a 18 colos kerék
Fotó megosztása:
Az intelligens fényszóró bekukkant a kanyarba
Az intelligens fényszóró bekukkant a kanyarba
Fotó megosztása:
Nemcsak éjszaka, hanem nappal is remekül néz ki a hátsó lámpatest
Nemcsak éjszaka, hanem nappal is remekül néz ki a hátsó lámpatest
Fotó megosztása:
Króm keretben a kipufogó
Króm keretben a kipufogó
Fotó megosztása:
1,6 literes, négyhengeres turbómotor az orrban. Kiegyensúlyozott, csendes darab és az első kerekeket hajtja
1,6 literes, négyhengeres turbómotor az orrban. Kiegyensúlyozott, csendes darab és az első kerekeket hajtja
Fotó megosztása:
Jól tartanak, de az ülés hátával egyben lévő fejtámasz miatt magas embernek már nem igazán kényelmesek az ülések
Jól tartanak, de az ülés hátával egyben lévő fejtámasz miatt magas embernek már nem igazán kényelmesek az ülések
Fotó megosztása:
Világos, tágas, kellemes hely a CA belseje
Világos, tágas, kellemes hely a CA belseje
Fotó megosztása:
Éjszaka halvány fény dereng a kilincs körül
Éjszaka halvány fény dereng a kilincs körül
Fotó megosztása:
A lámpa automata, az elektromos rögzítőfék nem
A lámpa automata, az elektromos rögzítőfék nem
Fotó megosztása:
Kényelmes, jó fogású, vastag kormány
Kényelmes, jó fogású, vastag kormány
Fotó megosztása:
Jól mutat, de rettentő kényes lehet a hófehér belső. Gyerek mellé nem ajánlott.
Jól mutat, de rettentő kényes lehet a hófehér belső. Gyerek mellé nem ajánlott.
Fotó megosztása:
Hatfokozatú kézi váltó, sajátos helyen kapcsolható rükverccel
Hatfokozatú kézi váltó, sajátos helyen kapcsolható rükverccel
Fotó megosztása:
A széles keret miatt nagyobbnak látszik az amúgy átlagos méretű és minőségű kijelző
A széles keret miatt nagyobbnak látszik az amúgy átlagos méretű és minőségű kijelző
Fotó megosztása:
Élmény tekergetni a számtalan kerek szellőzőnyílást
Élmény tekergetni a számtalan kerek szellőzőnyílást
Fotó megosztása:
Egyzónás, manuális klíma. Nem vitték túlzásba.
Egyzónás, manuális klíma. Nem vitték túlzásba.
Fotó megosztása:
Hátul inkább kétszemélyes, mint három. A lábnak van hely, a fejnek már nem jutott.
Hátul inkább kétszemélyes, mint három. A lábnak van hely, a fejnek már nem jutott.
Fotó megosztása:
Egybenőtt a háttámla a fejtámlával
Egybenőtt a háttámla a fejtámlával
Fotó megosztása:
A hálós zsebecske is feláras móka, alapból nem jár az autóhoz
A hálós zsebecske is feláras móka, alapból nem jár az autóhoz
Fotó megosztása:
Nappal az ezüstös számok nem láthatók ennyire jól
Nappal az ezüstös számok nem láthatók ennyire jól
Fotó megosztása:
VIlágít a küszöb is
VIlágít a küszöb is
Fotó megosztása:
A hátsó lámpa igen puccos darab, sötétben nagyon jól mutat
A hátsó lámpa igen puccos darab, sötétben nagyon jól mutat
Fotó megosztása:
Az ülések nyílásában is eldugtak egy kis fényt
Az ülések nyílásában is eldugtak egy kis fényt
Fotó megosztása:
A kilincset is kivilágították
A kilincset is kivilágították
Fotó megosztása:
Az üvegházhatású gáz miatt Franciaországban megtiltották több Mercedes-modell forgalmazását, az Európai Bizottság pedig kötelezettségszegési eljárással fenyegeti Németországot. A német kormány ugyanakkor a Daimler mellett áll ki az R134a jelű, úgynevezett hűtőközeg használatával kapcsolatban. A berlini állásfoglalás hétfőn érkezett meg a brüsszeli bizottsághoz, amelynek tíz hete van az ügy tanulmányozására. Amennyiben úgy ítéli meg, hogy az érvek nem helytállóak, kötelezettségszegési eljárást indíthat Németország ellen.
Az R134a több mint 1400-szor erősebb üvegházhatású gáz, mint a szén-dioxid. Ezért az Európai Bizottság egy 2006-os irányelvben megtiltotta a használatát, hosszú időt biztosítva a gyártóknak az átálláshoz. Az új autókban 2011 óta tilos az anyag használata, a nem új típusként, hanem korábbi modellek továbbfejlesztéseként regisztrált modellekben pedig 2017-ig lehet használni az R134a-t.
A Daimler új típusként regisztráltatott egy sor modellt, köztük a Magyarországon is gyártott Mercedes B-osztályt és a kizárólag Kecskeméten gyártott Mercedes CLA-t, míg számos versenytárs korábbi típusengedélyeket terjesztett ki új modellekre, élve a 2017-ig tartó átmeneti időszak lehetőségével. Így például a Volkswagen Golf hetedik generációja sem új autónak minősül, hanem a hatos Golf továbbfejlesztésének, és így az R134a-val működő klímaberendezéssel szerelhetik fel – mutatott rá a Handelsblatt című német üzleti lap.
A globális felmelegedést serkentő anyag helyettesítésére egyelőre egyetlen anyag, az R1234yf jelű hűtőközeg szolgál. A Daimler is ezt használta, majd tavaly ősszel közölte, hogy az anyag rendkívül tűzveszélyesnek bizonyult a töréstesztek során, ezért inkább visszatérnek a korábbi megoldáshoz. Ehhez módosítani kellett a típusengedélyeket, amihez a német közlekedési hatóság (KBA) hozzájárult. A Daimler azt a megoldást választotta, hogy korábbi típusengedélyek hatálya alá vonta az érintett modelleket, a KBA-nak pedig nem volt kifogása ez ellen.
Franciaországban viszont az idén júniusban megtiltották a régi anyaggal működő légkondicionálóval szerelt Mercedesek forgalmazását, arra hivatkozva, hogy a kocsik nem felelnek meg az uniós előírásoknak. Bekapcsolódott Brüsszel is, kötelezettségszegési eljárással fenyegetve meg Németországot, amiért nem tartja be a 2006-os irányelvet.
A német kormány állásfoglalása szerint a Daimler jogszerűen járt el, amikor a típusengedélyek módosítását kérte a KBA-tól, és nem törekedett az irányelv kijátszására, hanem éppen ellenkezőleg, mindent megtett azért, hogy modelljei minél hamarabb megfeleljenek a brüsszeli előírásnak. A cég az idén januártól június 26-ig, a francia tilalom bevezetéséig 134 ezer kocsit gyártott az utólag megváltoztatott típusengedély alapján R134a-val – idézett a Handelsblatt a kormányzati állásfoglalásból.
Az üzleti lap szerint az ügy hátteréhez hozzátartozik, hogy a Daimler szén-dioxiddal működő klímaberendezés kifejlesztésén dolgozik, hogy csökkentse a költségeit, és függetlenné váljon az R1234yf gyártóitól, az amerikai DuPont és a Honeywell vegyipari óriásvállalattól.
A hűtőközeg-ügy másik fontos vonása, hogy Franciaország számos iparági megfigyelő szerint a kákán is csomót keres, hogy visszavághasson, amiért Németország akadályozza az autók széndioxid-kibocsátásának csökkentését célzó uniós szabályok szigorítását – írta a Handelsblatt. A tervezett szabályok főleg a BMW-t és a Mercedest sújthatják, mert gyártmányaikat részben jóval erősebb, nagyobb fogyasztású és több szén-dioxidot kibocsátó motorral szerelik fel, mint például a francia Peugeot és a Renault.
A két ügyet – a hűtőközeg-problémát és a kocsik károsanyag-kibocsátásának csökkentése körüli vitát – csak együtt lehet megoldani a Handelsblattnak nyilatkozó szakértők szerint.
(Forrás: MTI)