Eddig körülbelül 300 munkást vettek fel a Csipkerózsika-üzembe.
A vállalat szóvivője, Mikael Oestlund szerint a visszatérés első modellje alapvetően azonos lesz a 2011-ben beszüntetett Saab 9-3 típussal. A motorpalettáról nem nyilatkozott, csupán annyit közölt, hogy a benzines erőforrások a márka hagyományaihoz híven turbófeltöltőt kapnak.
Jövőre jöhet a modell jelentősebb ráncfelvarrása; ennek apropóján – és az új tulajdonos profiljához igazodva – piacra dobják a márka első villanyautóját.
A modellek forgalmazását kezdetben Európára és Kínára korlátoznák, további piacokat (mindenekelőtt Észak-Amerikát) akkor vesznek fel a portfolióba, ha kellően megerősödött a márka. Három éven belül évi 120 000 autó gyártásával számol a cégcsoport.
A NEVS tervei között a Saab végnapjaiban kifejlesztett Phoenix platformon alapuló új modellek is szerepelnek, de ezeknek még az üzleti tervezése sem kezdődött meg. Az egykori tulajdonos General Motors végképp kikerülne a képből, az eredetileg általa biztosított technikákat saját fejlesztéssel váltanák ki.
A 9-3 elektromos változatába a NEVS testvércége, a Kínában villanybuszokat ellátó Beijing National Battery Technology szállítaná az akkumulátorokat.
A cégek anyavállalata a svéd-kínai üzletember, Kai Johan Jiang kezében lévő Hong Kong National Modern Energy Holdings. A NEVS 22 százalékos tulajdonosa a kínai Csingtao városa.
Forrás: Automotive News Europe
Szerző: Svékus Gergő